Edukace v práci sestry
1. Pedagogika jako věda
CÍL: Student dokáže vymezit pedagogiku a základní pedagogické pojmy. Bude verbalizovat souvislosti a vztahy mezi základními pedagogickými pojmy.
Pojmy vzdělání, výchova, učení apod. se používají v běžném jazyce. Toto použití bohužel nese sebou terminologickou nepřesnost a mnohoznačnost, což se negativně odráží na odborném a vědeckém jazyku. Pokud otevřeme jakýkoliv učební texty, učebnice, tak definice základních pedagogických pojmů jsou nejednotné. Definice jednotlivých pojmů je zpravidla podmíněna pedagogickým a filozofickým zaměřením autorů. BIBLIOGRAFICKÉ ZDROJE
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDA
Pojmy vzdělání, výchova, učení apod. se používají v běžném jazyce. Toto použití bohužel nese sebou terminologickou nepřesnost a mnohoznačnost, což se negativně odráží na odborném a vědeckém jazyku. Pokud otevřeme jakýkoliv učební texty, učebnice, tak definice základních pedagogických pojmů jsou nejednotné. Definice jednotlivých pojmů je zpravidla podmíněna pedagogickým a filozofickým zaměřením autorů. BIBLIOGRAFICKÉ ZDROJE
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2171-2.
- JŮVA, Vladimír. Úvod do pedagogiky. 2. rozš. vyd. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-06-0
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika: [věda o edukačních procesech]. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.