Edukace v práci nutričního terapeuta
8. Projektování edukačního procesu

8. Projektování edukačního procesu

Na základě zjištěných potřeb edukanta musíme naplánovat jeho edukaci. Plán edukace by měl být stanoven vždy ve spolupráci s edukantem. Plánování edukace můžeme rozdělit do několika kroků:
1. KROK – Když známe potřeby edukanta, tak bychom v první řadě měli stanovit cíle edukace hlavní a dílčí cíle pro jednotlivé edukační lekce.

2. KROK – Na základě cílů hlavních a dílčích stanovíme obsah, rozsah (základní, reedukační, komplexní) edukace.

3. KROK – Stanovení formy edukace.

4. KROK – Stanovení metod edukace.

5. KROK – Stanovíme jaké didaktické pomůcky a techniku využijeme při edukaci.

6. KROK – Stanovíme, kdo bude z multidisciplinárního týmu edukovat na základě svých profesionálních kompetencí. Na edukaci by se měl podílet celý multidisciplinární tým.

7. KROK - Stanovíme, kdy budeme edukovat.

8. KROK – Stanovíme, v jakém prostředí bude edukace probíhat.

9. KROK – Stanovíme způsob hodnocení/ zpětnou vazbu dosažených cílů.

10. KROK - Stanovíme za jakých podmínek (jakým způsobem bude edukace financována).

- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2171-2.
- PALÁN, Zdeněk.Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 8020009507.
- PRŮCHA, Jan.Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
