Ošetřovatelská péče v resuscitační a intenzivní medicíně I - cvičení

Bezpečí při poskytování péče

Všichni zaměstnanci na všech stupních řízení jsou v rozsahu své působnosti povinni vytvářet příznivé podmínky pro bezpečnou a zdraví neohrožující práci a zajišťovat bezpečnost na pracovištích svého působení a bezpečnost používaných technických zařízení. Základní oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci

  • Pravidelně se seznamovat s aktuálními pracovními riziky. Znamená to také aktivně vyhledávat rizika ohrožení zdraví a přijímat opatření k jejich odstranění či minimalizaci. Opatření zahrnují zejména poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, oděvů, obuvi, mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků. 
  • Předcházet pracovním úrazům. 
  • Dbát, aby pracoviště odpovídala bezpečnostním a hygienickým požadavkům.
  • Provozovat a používat jen přístroje, prostředky a zařízení odpovídající požadavkům bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na základě předepsaných kontrol a revizí. 
  • Soustavnou kontrolou zjišťovat stav technických zařízení, dodržovat zásady bezpečnosti práce a bezodkladně odstraňovat nebo zajišťovat odstranění zjištěných závad 

  • základní komponenty péče
  • Kvalita ošetřovatelské péče a bezpečí pacientů  

    • zlepšení pečlivosti a správnosti v identifikaci pacientů
    • zlepšení komunikace mezi poskytovateli zdravotní péče (včasnost)
    • zlepšení bezpečnosti v medikaci
    • snížení rizika NN
    • koordinace medikace v průběhu celé hospitalizace
    • identifikace rizik bezpečí (sebevražda)
    • prevence komplikací spojených s operacemi, invaziv. výkony
    • prevence infekcí (moč. ústrojí...)

    Rizikové faktory v intenzivní péči při ošetřování nemocných

    • prevence pádů (Gaitův funkční test)
    • prevence dekubitů, nutričního deficitu (screeningový nástroj)
    • nefunkčnost /špatné označení pohotovostního vozíku
    • nasazování krytek na použité jehly
    • nefunkční alarmující zařízení
    • zatarasené /nedostatečně označené nouzové východy
    • nedostatečně nacvičená evakuace pacientů
    • použití exspirovaných léků
    • nesprávné uložení léků
    • nedostatečná hygiena rukou
    • nečitelnost záznamů v dokumentaci
    • rozptylování personálu během pracovní zátěže (hlasitá hudba, debaty, atd.)
    • nedostatečná údržba zdravotnické techniky
    • používání soukromých el. spotřebičů na sesterně