Questions about last week???? 1. Revision * „Moje rodina“ – work in groups, talk about your family, ask questions (Co dělá tvůj tatínek? Jaká je tvoje maminka? Máš bratra? Kolik je mu/jí let? …) Rodina: bratr, manžel, babička, syn, přítel, sestra, vnučka, pes, kočka, tatínek, manžel Máš/máte bratra? – Mám bratra. Máte babičku? Ano, mám babičku. Máte syna? Ano, mám syna. / Ne, nemám syna. Fakt? = Really… Máte sestru? Ano, mám sestru. Máte psa? – Ne, nemám psa. Máte kočku? Ne, nemám kočku. Máte manžela? Ne, nemám manžela. Jaký je váš/tvůj bratr? – Můj bratr je mladý. (young) Jaká je vaše/tvoje sestra? Moje sestra je stará. (old) Kolik je vám (let)? – How old are you? formal / plural (lit. How many [years] is to you?) · Já: Je mi ____ let. I am · Ty: Je ti ____ let. you are · On: Je mu ____ let. he is · Ona: Je jí ____ let. she is · My: Je nám ____ let. we are · Vy: Je vám ____ let. you are · Oni: Je jim ____ let. they are Kolik je vám let? · Je mi dvacet dva (let). · Je mi dvacet let. · Je mi osmnáct let… 2. Vocabulary: adjectives * Revise and study adjectives: Textbook: page 37 * Find opposite adjectives: link * Jaký/jaká/jaké – describe pictures (Textbook: page 37/ex. 5) · Jaký je ten muž? o Ten muž je: mladý, hubený, zdravý. · Jaký je ten dům? o Ten dům je: moderní, nový, drahý… · Jaká je ta žena? o Ta žena je: stará, tlustá, veselá. · Jaké je to auto? o To auto je: staré, levné, české… špatné… · české auto: Škoda, Tatra, Tatra V3S. * Revise the gender of adjectives, work with Textbook: page 38/ex. 10 * Work with Workbook: page 46/ex. 34 * Work with Workbook: page 46/ex. 36 + 37 3. Grammar: Revision of the accusative case, accusative sg. of Ma * Revise the accusative case: Textbook: page 38 * Revise the accusative case: work in groups: link * Choose the correct case: nominative/accusative - Textbook: page 38/ex. 11 * Workbook: page 48/ex. 45 + 48 1. rýži < E → I 2. dceru < A → U 3. bratra → hard ending + A 4. polévku 5. čaj = nom=acc (masc. inanimate) 6. lososa 7. přítele → soft ending + E 8. auto → nom=acc 9. víno 10. dezert 11. kočku 12. psa < pes 13. kávu 14. tatínka < tatínek 15. kapra 16. pivo PAUZA do 12:20 * Workbook: page 49/ex. 49 1. Mám vysokého manžela. a. tel (přítel, učitel): soft 2. Máme velký dům. 3. Mám hodného tatínka. 4. Máme starého psa. 5. Máme moderní byt. 6. Máme inteligentního profesora. 7. Máme mladého učitele. 8. Máme sympatickou kamarádku. 9. Mám malou sestru. 10. Máme staré auto. 11. Mám veselého kamaráda. 12. Mám drahý mobil. 4. Making questions * Kdo/co in the accusative case → koho/co * Nominative question = ask about the subject: * Kdo je to? – To je Petr. * Kdo pracuje v nemocnici? David pracuje v nemocnici. * Co je to? To je zmrzlina. Accusative questions * Koho máš rád? Who do you like? * ne/mám rád Martina, Davida, Justina Biebera… Co máš rád? * Mám rád zmrzlinu… * Use correct question word: link Jaký / jaká / jaké · Jakou zmrzlinu si dáš? Dám si vanilkovou zmrzlinu. · Jakého bratra máš? – Mám malého bratra. 5. Numbers 1000-10 000 * Study numbers: Textbook: page 39/ex. 1 audio link * Listen and underline the correct number: Textbook page 39/ex. 3 audio link 6. Lesson 4 revision * Online revision: link * Workbook: page 50/ex. 58