Komunikace ve zdravotnictví
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-
Komunikace v případě nepříznivé zdravotní prognózy
Poměrně velkou část pacientů s pohybovým postižením představují pacienti s postižením získaným během života. Nejčastěji se jedná o následky po úrazech. Diagnostické závěry, možnosti léčby a prognózu sice s pacientem probírá primárně lékař, pacient se však v období bezprostředně po změně zdravotního stavu může obracet na různé zdravotnické pracovníky včetně sester.
- Ohledně prognózy lékař komunikuje věcně, srozumitelně a realisticky. Neúčelné je jak zatajování prognózy, tak dodávání falešné naděje. Pro komunikaci o závažných tématech je vhodné si vyhradit klidný bezpečný prostor a dostatek času. Je dobré počítat se širokou škálou reakcí zahrnující pláč, hněv, agresi, mlčení a další.
- Je vhodné znát obecný průběh zvládání psychické krize či vyrovnávání se s traumatem, které obvykle zahrnuje procházení fází popírání, pak vzteku a agrese, fází smlouvání, fází deprese a nakonec fází smíření. Tyto fáze mají u jednotlivých pacientů různě dlouhý průběh, jsou prožívány s různou intenzitou, možné je i průběžné přecházení z jedné fáze do další a zpět nebo vynechání některé z nich.
- Komunikační styl s pacientem se snažíme volit na základě fáze, ve které se pacient nachází. V lepším případě pacient v období vyrovnávání se s traumatem vlastního postižení využívá psychologickou podporu a je schopen do jisté míry svou situaci reflektovat.
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-