Někteří záchranáři si v podobných případech vytváří alternativní zesilovač. Jednoduše přiloží olivky svého stetoskopu do uší pacienta a mluví do opačného konce.
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-
Pacient s poruchou sluchu
Porucha sluchu může být částečná, nebo úplná a je důležité zhodnotit, zdali se jedná o permanentní poruchu, nebo nově vzniklý symptom, v důsledku kontextu situace v přednemocničním prostředí.
Během péče o osoby s poruchou sluchu lze provést několik úkonů, které komunikaci pomohu usnadnit.
Doporučení:
- zajištění pozornosti neslyšící osoby (klidné zamávání horních končetin, jemný dotek, navázaní očního kontaktu)
- ujištění, že osoba s poruchou sluchu ví, že hovoříte na ni
- identifikace pozice zdravotníka (záchranář, lékař)
Nezapomeňte hovořit na
pacienty z takové polohy, aby vám viděli na rty, tímto jim dáte možnost
odezírat. Pokud pacient odezírá, nekřičte. Změny mimiky stěžují schopnost
odezírání a křičící osoba nepůsobí klidným dojmem. Je vhodné mluvit pomalu a
stručně.
Pokuste se redukovat veškeré rušivé elementy, jako je nahlas
puštěné rádio, televize, otevřené okno apod. Pokud se jedná o osobu
s chronickým poškozením sluchu, zkuste se podívat, zdali nepoužívá
naslouchadlo (může být ztraceno, nebo mít vybitou baterii). Pokud stav pacienta
není kritický, lze použít papír a tužku, případně
mobilní telefon k psaní textů. V případech, že se v blízkosti
pacienta vyskytuje osoba, která umí znakovou řeč, můžete ji využít jako
překladatele, nezapomeňte pak tuto skutečnost zaznamenat se jménem překládající
osoby do dokumentace.
Další informace k problematice komunikace u pacientů s poruchou sluchu jsou uvedeny viz kap. 5.
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-