- vzdělávací a školský systém
- klasifikace ISCED
- škola jako instituce a organizace
- funkce školy
Týden 9: Vzdělávací a školský systém, škola jako instituce a organizace, škola a její funkce, škola jako učební prostředí. Důvody vzniku školy a její úloha ve společnosti.
- vzdělávací systém
- školský systém
- škola
- klasifikace ISCED
V této kapitole budeme usilovat o to, abychom se dokázali orientovat ve školském systému a porozuměli důvodům vzniku a funkcím školy. Po absolvování modulu dokážete:
a) odlišit roviny ve vzdělávacím systému,
b) klasifikovat typy a stupně škol dle normy ISCED.
Janík, T. et al. (2013). Kvalita ve vzdělávání: Obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/818
Janíková, M. et al. (2009). Základy školní pedagogiky. Brno: Paido.
Piťha, P. (1999). Učitelé, společnost a výchova. Praha: Karolinum.
Průcha, J. (2012). Srovnávací pedagogika. Praha: Portál.
Walterová, E. et al. (2011). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Praha: Karolinum.
Walterová, E. et al. (2004). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno: Paido.