- škola jako instituce a organizace
- funkce školy
- modely školního vzdělávání
Školní pedagogika
Týden 11: Škola jako učící se organizace: evaluace, rozvoj, kvalita.
Obsah učiva v kapitole
Klíčová slova
- škola
- funkce školy
- modely školního vzdělávání
Výstupy z učení
V této kapitole budeme usilovat o to, abychom se dokázali orientovat ve školském systému a porozuměli důvodům vzniku a funkcím školy. Po absolvování modulu dokážete:
a) vyjmenovat a objasnit funkce školy,
b) posoudit roli jednotlivých faktorů v modelu školního vzdělávání.
Rozšiřující literatura k tématu
Janík, T. et al. (2013). Kvalita ve vzdělávání: Obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/818
Janíková, M. et al. (2009). Základy školní pedagogiky. Brno: Paido.
Průcha, J. (2012). Srovnávací pedagogika. Praha: Portál.
Walterová, E. et al. (2004). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno: Paido.