Školní pedagogika

Týden 11: Škola jako učící se organizace: evaluace, rozvoj, kvalita.

Obsah učiva v kapitole

  • škola jako instituce a organizace
  • funkce školy
  • modely školního vzdělávání


Klíčová slova

  • škola
  • funkce školy
  • modely školního vzdělávání


Výstupy z učení

V této kapitole budeme usilovat o to, abychom se dokázali orientovat ve školském systému a porozuměli důvodům vzniku a funkcím školy. Po absolvování modulu dokážete:

a) vyjmenovat a objasnit funkce školy,

b) posoudit roli jednotlivých faktorů v modelu školního vzdělávání.


Rozšiřující literatura k tématu

Janík, T. et al. (2013). Kvalita ve vzdělávání: Obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/818

Janíková, M. et al. (2009). Základy školní pedagogiky. Brno: Paido.

Průcha, J. (2012). Srovnávací pedagogika. Praha: Portál.

Walterová, E. et al. (2004). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno: Paido.