Komunikace ve zdravotnictví

Otázky k ověření

A protože právě cvičení dělá mistra, pojďme si teorii vyzkoušet prakticky.

  • Přemýšlejte a diskutujte ve skupině nad položkami uvedenými v tabulce 1. kap. Komunikace ve zdravotnictví
  • Zamyslete se nad příklady slovního placebo a nocebo efektu (zejména ve zdravotnictví) a diskutujte je ve skupině.
  • Napište jednoduchou větu a zkuste ji vyjádřit s různou emocí jak verbálně, tak neverbálně (radost, strach, nervozita, nadšení, smutek, vztek, frustrace, úzkost, spěch, lítost apod.).
  • Jakým způsobem můžete dosáhnout větší důvěryhodnosti při komunikaci s pacientem, klientem?
  • Jak vytvoříte vztah důvěry mezi poskytovatelem a příjemcem péče?
  • Přemýšlejte, jaký význam má pro vaši praxi zdravotníka „pozorovat a vidět; slyšet a říkat; vnímat a jednat“