Komunikace ve zdravotnictví
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-
Zásady nabízení a poskytování pomoci
Pohybové postižení z podstaty přináší určitá omezení, pro mnohé lidi s postižením má však osobní autonomie vysokou prioritu a dávají přednost samostatnosti, i když by člověk bez postižení daný úkon zajistil výrazně rychleji nebo precizněji. Situace však může být i taková, že pacient by pomoc uvítal, ale ostýchá se o ni požádat. Pomoc tedy nabízíme, ale nevnucujeme (případným odmítnutím pomoci se nenechte odradit). Dotyčný obvykle sám sdělí, jestli a jak můžeme pomoci.
- Základem bezkonfliktní spolupráce a pomoci je domluva s pacientem o jejím charakteru a rozsahu.
- Komunikace ohledně pomoci, manipulace s pacientem nebo jeho osobními věcmi může být sice vnímána jako časově náročná, ale je to investice, která se vyplatí, protože předchází konfliktům a nedorozuměním. Nedomluvená manipulace např. s pacientem na vozíku nebo s osobními věcmi, které jsou mimo jeho dosah, může být vnímána jako nedovolený zásah do osobní zóny pacienta, i když motivací k tomuto zásahu může být v zásadě dobrý záměr provést nějaký úkon rychle a efektivně.
- Vědět, jak pomoci, je důležité pro zdraví pomáhajícího i toho, komu je pomáháno. Pro bezpečnou manipulaci s vozíkem nebo polohování pacienta je vhodné absolvovat adekvátní zácvik. I přes absolvovaný zácvik je vhodné průběh úkonu předem s pacientem stručně probrat.
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-