-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-
První odhad situace a její posouzení
Zjištění a posouzení aktuálního stavu klienta je velmi důležité. Sledujeme:
schopnost komunikace a orientace v problému,
hledáme typické projevy akutního stresu,
mapujeme, co je spouštěčem krize,
zaměřujeme se zejména na poslední 2-3 týdny,
hledáme souvislosti potíží,
zjišťujeme dřívější vyzkoušená řešení, co se klientovi doposud osvědčilo a co ne,
pojmenováváme dřívější zdroje i sociální oporu klienta.,
doptáme se na přání a očekávání klienta.
Práce se zakázkou
- Zakázka klienta souvisí - s důvodem, proč přišel,
- s očekáváním ohledně cíle
spolupráce.
Klient přichází s určitým problémem, nemusí však mít jasno v tom, co je pro něj v této situaci nejdůležitější, na čem by potřeboval pracovat. Velmi často klient zakázku nemá sám pro sebe zformulovanou, případně jí nevysloví nahlas. Je potřeba se k ní během rozhovoru dopracovat. Je důležité se na zakázku doptávat, ujišťovat se, že to, co teď děláme, je opravdu to, co klient aktuálně potřebuje. Pro zjištění zakázky klienta používáme otevřené otázky, nabízíme možnosti, co by potřeboval v tuto chvíli nejvíce řešit.
Shrnujeme a parafrázujeme, co bylo
již probráno, aby si klient udělal jasno ve svém příběhu. Práce se zakázkou v
této fázi začíná, nicméně by měla prostupovat celou krizovou intervencí až k
závěrečnému zhodnocení.
Příklady otázek na zjištění zakázky klienta:
„Co byste v tuto chvíli
potřeboval/a?“
„Co byste si chtěl/a z dnešního
setkání odnést?“
„S jakým očekáváním jste přišel/a?“
„S čím byste potřeboval/a odejít?”
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-