-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-
Formulace hypotézy
Zmapování situace, ve které se klient nachází, a její příčiny, důsledky a souvislosti, nám pomůže vytvořit hypotézu o vzniku a průběhu krize a odhad prognózy. Je nutné zvážit, s čím si klient dokáže poradit sám, s čím můžeme klientovi pomoci my a případně jaké další odborníky či návazné služby mu doporučit.
Vhodné je klientovi pokládat otevřené otázky, abychom ho povzbudili ve vyprávění, tedy otázky, na které se nedá odpovědět jen ano a ne.
Otevřené otázky často začínají slovy “kde”, “kdy”, “jak”, “co”… Otázka “proč”” není příliš vhodná z důvodu, že vyvolává v lidech nepříjemné pocity viny, je příliš konfrontační.
Klienta po celou dobu povzbuzujeme, aby mluvil sám, dáváme mu prostor.
Oblasti mapování
Mapování je velice důležité pro orientaci v situaci. Nemělo by ale působit jako výslech. Zjišťujeme pouze ty informaci, které v dané chvíli potřebujeme. Mapování prokládáme technikami aktivního naslouchání (viz níže). Stále myslíme na to, co klient v tuto chvíli potřebuje a na jeho pocit bezpečí.
Podle relevantnosti k aktuální situace mapujeme následující oblasti:
- situace obecně, její příčiny, důsledky, časová osa
- prožívání a vnímání klienta (co to pro něj znamená)
- míra ohrožení x bezpečí (a co k němu potřebuje)
- očekávání, zakázka, cíl
- zkušenosti s podobnou situací, pokusy o řešení
- vztahy – partnerský, rodinné, přátelské, pracovní
- zaměstnání, bydlení
- zdravotní stav
- finance (dluhy, sociální dávky, příjmy…)
- sociální sítě a podpůrné subjekty, které klient využívá (další podpůrné osoby, organizace…)
- zájmy a koníčky, jiné zdroje, vyrovnávací strategie.
Zjišťování základních údajů o
klientovi není ve formě snímání anamnézy. Zjišťujeme jen ty informace, které
jsou pro aktuální řešení situace a spolupráci důležité.
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-