-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-
Okamžitá redukce ohrožení a navázání kontaktu
V úvodu prvního kontaktu je kromě poskytnutí bezpečného prostředí dobré zabezpečit klientovy základní potřeby (pohodlí, teplo, tekutiny, kapesníčky, základní hygiena, toaleta…) Již od prvního setkání s člověkem v krizi je důležité sledovat signály rizika a nebezpečí a podniknout nezbytné kroky k jeho redukování. Je důležité zajistit faktické bezpečí, případně se klienta průběžně doptávat a dohodnout s ním kroky k zajištění pocitu bezpečí.
K zajištění pocitu bezpečí v kontaktu s pracovníkem je velmi důležitá akceptace všech projevů klienta, klidný, laskavý hlas, respektování tempa a potřeb klienta.
Důležité je srozumitelně informovat o setkání, jeho délce, náplni atd., představit se, představit zařízení, do kterého klient vstupuje. Je dobré dát klientovi vybrat, kam si chce sednout. Dále můžeme jednoduchými slovy vyzvat klienta, aby popsal svou aktuální situaci (např. „Povězte mi prosím, co vás sem přivádí.“)
„ Udělal jste
dobře, že jste za mnou přišel.“
„ Je důležité na
tak náročnou situaci nezůstávat sám.“
„ Děkuju vám za důvěru. Chápu, že
není jednoduché o tom mluvit.“
„ Zde můžete mluvit o čemkoli.“
„ Vaše pocity jsou naprosto
pochopitelné.“
„ Co byste nyní potřeboval k tomu,
abyste se tady mohl cítit bezpečně?“
„ Zkuste mi popsat blíže svou
situaci.“
„ Vidím, že se vám o tom nemluví
snadno. Dopřejte si času, kolik potřebujete.“
-
Komunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace ve zdravotnictví
-
Nyní studovatKomunikace se zrakově postiženým pacientem
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s pohybovým postižením
-
Nyní studovatKomunikace se sluchově postiženým pacientem
-
•Specifika hlavních skupin - klasifikace osob se sluchovým postižením
-
•Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
-
•10 obvyklých omylů o ohluchlých osobách
-
•Kompenzační pomůcky
-
•Video - nejčastější pojmy v českém znakovém jazyku (Beharková N., Neničková T., Tylová M., Máliková D., Dostálová V.)
-
•Otázky k ověření
-
-
Nyní studovatKomunikace s dospělým pacientem/klientem s narušenou komunikační schopností
-
Nyní studovatKomunikace s pacienty s psychickým onemocněním
-
Nyní studovatKomunikace s osobami s autismem
-
Nyní studovatKrizová intervence v akutně vzniklých situacích
-
Nyní studovatSoftskills a zásady komunikace v přednemocniční péči
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – dětský pacient
-
Nyní studovatSpecifika komunikace z hlediska věku pacienta – vybrané skupiny – senior
-
Nyní studovatUmírání a smrt
-