Intenzivní medicína - cvičení

Den 8: Disability - Alterace vědomí, Návštěva klinického pracoviště (KARIM)

VÝUKOVÉ CÍLE

  • Student kategorizuje poruchy vědomí (kvantitativní a kvalitativní).
  • Student umí stanovit AVPU skóre. 
  • Student naplánuje diferenciální diagnostický přístup k pacientovi s kvantitativní poruchou vědomí a definuje priority terapeutického postupu.
  • Student umi vyšetřit zornice, meningeální příznaky a známky lateralizace a interpretovat patologii.
  • Student formuluje pojem delirium a rozdíl oproti agitaci.
  • Student diskutuje příčinu nemocničního deliria.
  • Student zná možnosti akutního omezení psychofarmaky.
  • Student zná typické stavy, které provází křeče.
  • Student zná situace, kdy je třeba začít farmakologicky léčit probíhající křeče/SE.
  • Student zná terapii generalizovaného SE.
  • Student navrhne vyšetření k diff. dg. křečí. 
  • Student zná normální hodnoty glykémie.
  • Student zná příznaky hypoglykémie.
  • Student zná iniciální terapii hypoglykémie.
  • Student charakterizuje 2 závažné stavy spojené s hyperglykémií.
  • Student zná princip iniciální terapie hyperglykémie a vývoje kalémie. 

V této podkapitole se budeme věnovat patologiím, na které bychom měli myslet v rámci písmene D (Disability = porucha vědomí) při ABCDE přístupu. 

Texty v jednotlivých podkapitolách jsou vždy shrnutím témat. Plné texty naleznete vždy na konci podkapitoly. 

POZOR

  • Podmínkou účasti na cvičení je splnění pre-testu (odpovědníku) do půlnoci předchozího dne.