Rozšířený přehled základních témat a terminologie ˙ gramotnost - funkční, literární, kulturní ˙ recepce uměleckého textu ˙ smysl práce s literární fikcí, role emocionality a racionality v přístupu k literární fikci ˙ literární komunikace a její fáze, literárněvýchovný proces ˙ metody práce v literární výchově dle pramenů (zdrojů): - textová metoda (metoda práce s textem - zejm. uměleckým, uměleckonaučným a naučným) - ústní metoda (dialogická, monologická) - vizuální metoda (ilustrace, fotografie, film, video apod.) ˙ literární komunikace a její didaktické usměrňování na 1. stupni ZŠ ˙ východisko literárněvýchovné práce - jedinečný text a jeho specifika - metody práce s textem (textové metody) dle činnosti učitele a žáka: metoda čtení metoda pozorování metoda naslouchání metoda prožívání metoda psaní metoda bádání metoda rozhovoru metoda konkretizace metoda předvádění metoda hodnocení ˙ učitelova příprava na práci s uměleckým textem (literárněvědná, pedagogicko-psychologická, metodická) ˙ psychický vývoj dítěte mladšího školního věku ve vztahu k možnostem literárněvýchovné práce ˙ fáze literárněvýchovného procesu ˙ motivace a její metody (psychologické, věcné) ˙ funkce orientačního rozhovoru ˙ interpretační fáze hodiny (návaznost na 3. ročník, předmět literárněvýchovná interpretace textů) - metody práce s literární postavou - metody práce s kompozicí - metody práce s jazykovými prostředky (obrazností v poezii) ˙ literárně teoretická terminologie, kterou má poznat žák na 1. stupni ZŠ ˙ tzv. následné literárně estetické činnosti - reprodukční (reprodukce, předčítání, recitace, dramatizace) - produkční (prvky tvořivého psaní) - práce s ilustrací - využívání prvků dramatické výchovy v literární výchově (metody tvořivé dramatiky a jejich využití v literární výchově) ˙ organizační formy práce v literární výchově, práce individuální a skupinová ˙ využití didaktických her v literární výchově ˙ rozvoj vyjadřovacích a přímých komunikačních dovedností žáků ˙ aktuální literární výchova - smysl a náplň ˙ mimočítanková četba žáků (společná, individuální), výchova ke čtenářství ˙ výchova filmového a televizního diváka