MASARYKOVA UNIVERZITA Pedagogická fakulta Katedra biologie Didaktika Přírodopisu 2 Pozn. Zeleně psaný text vymažte!! Příprava na cvičení (2.5.2006)k tématu: VÝUKOVÝ PROGRAM dále VP Do odevzdávárny pro VP odevzdat do 24.4.2006 !!!!! NÁZEV (VP doplňte)__________________________________________ Základní škola: _ doplňte domluvenou školu _________________ Zaměření školy:_________________________ Věk (ročník-třída): doplňte domluvenou třídu_________________ AUTOR: Jan Novák (UČO 11111) Marie Vomáčková (UČO 11111) Učitelství PŘÍRODOIS- doplňte kombinaci: Magisterské studium V Brně :datum akademický rok 2005/2006 Modelová příprava na cvičení (2.5.2006) pro výukový program(VP) Název (VP):________________________________________________ Vyberte a podtrhněte: INTEGROVANÉ TÉMATICKÉ VYUČOVÁNÍ, PROJEKT Autoři:____________________________________________________ IV. ROČ. PS Př+:___ Základní škola:______________________________________________ Věk - Třída:_____________ Místo realizace: (třída, učebna přírodopisu, tělocvična, hřiště, park, ...) Časová dotace: ( 90 min, ...) Doporučená velikost skupin: doplňte ŠVP ZV -- využití : vzdělávací oblast: ev. Průřezové téma vzdělávací obor(-předmět -tématický okruh): (Najděte v Rámcovém vzdělávacím programu oblast a předmět- Tématický okruh, ev. Průřezové téma) např.: 1. Průřezové téma -- Environmentální výchova, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Tématický okruh" "Ekosystémy", "Základní podmínky života", Evropa a svět 2. Projekt pro vzdělávací oblasti -- "Člověk a příroda", " Člověk a svět práce", "Člověk a zdraví", "Umění a kultura", "Informační a komunikační technologie" 3. Integrace mezi vzdělávacími obory -- předměty: Přírodopis, Zeměpis, Pěstitelské práce, Výtvarná výchova, Hudební výchova, Informační a komunikační technologie Kompetence:(vypište včetně dovedností, které k tomu vedou z RVP ZV) VVC: (výchovně vzdělávací cíle -- měly by být kontrolovatelné s ohledem na žáka --viz. Bloomova taxonomie) Pojmy opěrné: (které žák již zná a na kterých může učitel stavět další výuku) Pojmy nové: (které jsou náplní probíraného tématu) Scénář výuky:(do tiskopisu vepište obsah svého Výukového programu ) +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |Fáze hodiny u VP lze|Úlohy(název,obsah,cíl) pro |Metoda, forma |Čas pro |Poznámky, | |některé vynechat !! |každou úlohu | |aktivitu|pomůcky | |---------------------+-------------------------------+--------------+--------+--------------| |Úvod |Degustace minerálek-senzorické |Pracovní list |10 min |20 sklenic | | |hodnocení, studenti si zkusí | | | | | o Motivace |integrované tématické |Individuální | |20 prac. | | |učení-vyučování (ITV) | | |listů+tužek | | | | | | | | |VP jako (ITV) --poslední | | |6 minerálek + | | |příprava na tvorbu VP | | |džbány, křída | | | | | | | | |Studenti si zopakují informace | | | | | |o tvorbě VP ze cv. a př. 1, | | | | | o Seznámení s cílem|zkontrolují téma, oznámí volbu |Výklad, |3 min |tabulky | | hodiny |třídy. Informace viz e-learning| | |s přehledy | | o Kontrola žákovské| |frontální | |témat a skupin| | přípravy na | | | |studentů na VP| | hodinu | |rozhovor |5 min | | | | | | | | | | |skupinová for.| | | |---------------------+-------------------------------+--------------+--------+--------------| |Hlavní část |Dále doplňte dle vzoru z úvodu | | | | | |ve všech sloupcích a řádcích | | | | | o Procvičování a | | | | | | opakování známého|svoji přípravu na VP, Vložte ne| | | | | o Expozice -- nové |e-learning do své odevzdávárny | | | | | učivo |VP | | | | | o Fixace -- | | | | | | upevňování a |nejpozději do 24.4. | | | | | kontrola | | | | | | pochopení |Přípravu vašeho VP budete | | | | | probírané látky |prezentovat na cv. 2.5! | | | | | o Aplikace -- další | | | | | | aktivity |Můžete se opírat o již | | | | | k probíranému |zrealizovaný VP, který ale | | | | | učivu |musíte upravit pro | | | | | | | | | | | |Věk vašich žáků. | | | | | | | | | | | | Grafiku dodržte ! | | | | | | | | | | | |Termíny, kdy není cvičení | | | | | |můžete využít ke konzultaci | | | | | | | | | | | |po domluvě | | | | | | | | | | | |s Ing. Jedličkovou! | | | | |---------------------+-------------------------------+--------------+--------+--------------| |Shrnutí | | | | | | | | | | | | o Závěr, zopakování| | | | | | probrané látky | | | | | | o Zhodnocení hodiny| | | | | | o Zadání úkolů pro | | | | | | příště | | | | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Rozpracování scénáře: Bude ve VP, sem psát nemusíte Literatura: Použité učebnice, encyklopedie, RVP ZV ..., včetně konkrétních stran a ISBN zapište SEM pro kontrolu správného zápisu (viz. informace IS-studijní-stáhněte si-informace pro tvorbu BC a DP-citace, použitá literatura) Přílohy: -Pracovní listy - včetně autorského řešení, POVINNĚ VLOŽIT VČETNĚ AUTORSKÉHO ŘEŠENÍ !!!!!! - zápis, reálie (teorie k tématu) , Bude ve VP, sem psát nemusíte - hodnocení studentů, pedagogů, lektora, Bude ve VP, sem psát nemusíte - práce žáků Bude ve VP, sem psát nemusíte - fotodokumentace-videozáznam-CD Bude ve VP, sem psát nemusíte