Dana Hudečková Učitelství pro 1. st. ZŠ 3. ročník, sk. B Předmět: Seminář k základům pedagogické metodologie Strategie učení cj pro 1. st. ZŠ +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | N | |---------------+---------------+---------------+---------------+---------------+------------| | nikdy | občas | někdy | často | vždy | nevím | | | | | | | | | téměř nikdy | obvykle ne | půl napůl | obvykle ano | téměř vždy | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ 1. Když se učím nové slovíčko, dávám si jej do věty, pro lepší zapamatování. 2. Vracím se zpět k učivo, které jsem se učil/a již dříve, abych si osvěžil/a paměť. 3. Nové slovíčko si lépe zapamatuji, když si ho napíšu na kartičku a říkám nahlas. 4. Sám/sama si vyhledávám ve slovníku slovíčka, která mě zajímají. 5. Když mluvím cizím jazykem a nemohu si vzpomenout na správné slovíčko, pokusám se ho přiblížit pomocí gest, mimiky,... 6. Pokud si v cizím jazyce nemohu vzpomenout na nějaký výraz, požádám druhého, aby mi ho řekl. 7. Mám svůj osobní plán, kdy se učím cizí jazyk. Např. každý den po škole si zopakuji, co jsme ve škole ten den probírali. 8. Při učení cizího jazyka se učím na místě, kde je mi dobře a můžu se tak lépe soustředit. 9. Dovedu sám na sobě posoudit, že jsem udělal/a v učení se cizímu jazyku pokrok. 10. Odměním se, když splním v učení jazyku, co jsem si předsevzal/a. Např. při splnění domácího úkolu si dám něco sladkého. 11. Když při učení pociťuji únavu, tak si na chvíli odpočinu. 12. Mám kamaráda/ku, s kterým si občas povídáme v cizím jazyce.