Škola: Třída: Škála hodnocení- vyber si odpovídající číslo a dopiš ho k otázce. Vyplň prosím tento dotazník. Zaškrtni pro tebe nejvhodnější odpověď, nejvíce blížící se tvému názoru. +--------------------------------------------------------------------------------------------+ | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | N | |--------+-------------+---------------+---------------+--------+----------------------------| | ne | Spíše ne | Půl napůl | Spíše ano | Ano | Nevím,nedovedu posoudit | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ 1.Mám kamaráda/ku, s kterým se setkávám, pomáháme si ve výuce cizímu jazyku(např.konverzujeme, procvičujeme výslovnost...) ....................................................................... 2.Myslím si, že cizí jazyk budu v životě potřebovat. ................................................................ 3.Potřebuji mít při učení své vlastní místo, klid a soukromí. ............................................................................ 4.Nové učivo si zapamatuji okamžitě, nepotřebuji jej opakovat a procvičovat. ........................................................................................... 5.Při poslechu písničky nebo při četbě textu v cizím jazyce se ho snažím pochopit a přeložit. ............................................................................................................... 6.Lépe si zapamatuji nové slovíčko, když je u něj obrázek. ...................................................................... 7.Nový výraz pro lepší zapamatování si zkouším zazpívat nebo vytleskat. ........................................................................................ 8.Snažím se používat cizí jazyk i mimo vyučování a školní prostředí. ................................................................................... 9.Využívám nejrůznější počítačové hry nebo programy k procvičování nových slovíček a frází. ............................................................................................................ 10.V hodině se aktivně zapojuji do konverzace a úkolů. ................................................................... 11.Chtěl/a bych se naučit více jak jeden cizí jazyk. ............................................................. 12.Přeji si pozvat svého kamaráda/ku z ciziny do naší země a naopak já navštívit jeho. ........................................................................................................ 13.Nestydím se zeptat, když některým výrazům nerozumím. ......................................................................... 14.Když se učím novou látku, zaměřuji se na pochopení podstatného a nerozptylovat se jinou činností. .................................................................................................................. 15.Učím se z chyb, které dělám, neučím se pro známky, ale že mě tento předmět zajímá. .......................................................................................................... Pohlaví: * žena * muž Jaké cizí jazyky se učíš? 1................................. 2............................... Jak dlouho se tyto jazyky učíš?-dopiš počet let ........................................................................... Jakou jsi měl/a z cizího jazyka známku na posledním vysvědčení? ................................................................................ Byl/a jsi někdy delší dobu v cizí zemi, kde se mluví cizími jazyky,které se učíš? Kde?................................................................ Jak dlouho?.................................... Chodíš ještě někam na kroužek nebo výuku cizího jazyka mimo školu?-zaškrtni odpověď ANO NE Máš například rodinu, příbuzné nebo kamaráda v zahraničí? ............................................................................................................... MONIKA DOKOUPILOVÁ -- skupina A Dotazník pro děti mladšího školního věku o učení cizímu jazyku Pedagogická metodologie 2005/2006 Didaktický test do 1.Vypiš číslovky od jedné do deseti : 1- 6- 2- 7- 3- 8- 4- 9- 5- 10- 2.Doplň k osobám správný tvar slovesa být- to be: 1.I 1.We 2.You 2.You 3.He 3.They She It 3.Přelož slova z českého jazyka do anglického: kočka ......... dům......... pes ............ slunce....... matka ............ postel....... 4.Odpověz na otázku: What´s your name?................................ How old are you?................................... Where do you live?................................ Do you have any brothers or sisters?......................... 5.Doplň do vět správné výrazy: He .....a boy. She.........a big dog. Our.........has two windows and one door.