Strategie učení cizího jazyka Zpracování dotazníků ze středních jazykových škol (viz tabulka) Pro zhodnocení jsem si vybrala dovednost poslechu cizího jazyka, který měl průměr 3,03125. Jako strategii učení jsem si vybrala kognitivní strategie pro zlepšení dovednosti poslechu. Jsou to: přijímání a produkce - rychlé uchopení hlavní myšlenky – když poslouchám, zaměřuji se na specifické detaily- na to, co potřebuji zjistit analyzování a logické usuzování - překládání – snažím se rozumět tomu, co slyším, bez toho, abych si vše doslovně překládala - dělat si poznámky procvičování - opakování a napodobování - napodobuji způsob, jakým mluví rodilí mluvčí (výslovnost intonaci) - cizojazyčný text si několikrát opakuji a pouštím nahrávku dokola - procvičování v přirozeném kontextu - iniciuji konverzaci v cizím jazyce - dívám se na tel show, filmy, nebo poslouchám rádio a televizi - snažím se myslet v cizím jazyce - chodím na mimoškolní akce, kde se mluví daným cizím jiným jazykem - píši dopisy, sms, referáty, …. v cizím jazyce Důležité je učit se novým slovíčkům a stále jazyk opakovat a procvičovat. Lenka Kopečínská Učitelství pro 1.stupeň ZŠ Skupina : D