Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky Mgr.Jana Kratochvílová Typologie projektů Typologie projektů Výsledky a interpretace n Projekt jako podnik žáka x podnik učitele n Projektová výuka jako přínos a potřeba n Rozvoj spolupráce, projekty kolektivní n Učitel jako navrhovatel projektu x žák navrhovatel n Učitel v roli poradce n Projekty různých typů, terminologicky nejednotné n Fáze projektové výuky: příprava projektu, realizace, prezentace a hodnocení n Nevýhody projektové výuky n Přínos projektové výuky Výsledky a interpretace 2) Studenti se setkávají s mnoha obtížemi odlišného charakteru dle typu studia při tvorbě projektu i jeho realizaci: a) studenti prezenční formy studia - zvolit náročnost projektu k žákům - pojmenovat téma -- název, smyl - definovat cíle projektu - zpracovat plán činností - zvládnout výuku organizačně - udržet kázeň ve výuce Výsledky a interpretace b) studenti kombinované formy studia - definovat cíle projektu - pojmenovat téma, smysl projektu - zvládnout organizaci výuky - pracovat ve skupinách - integrovat obsahu do všech předmětů - rozplánovat činnosti v průběhu realizace - zajistit si materiální podporu Výsledky a interpretace Postoj k projektové výuce 3. ročník 4. ročník Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky Mgr.Jana Kratochvílová