Doporučená literatura:
Alternativní metody výuky - Učitelství pro 2. st. ZŠ a SŠ
Bertrand, Yves. Soudobé teorie vzdělávání : Théories contemporaines de l'éducation (Orig.). Translated by Oldřich Selucký. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216-5.
Grecmanová, Helena - Urbanovská, Eva - Novotný, Petr. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2000. 160 s. ISBN 80-85783-28-2.
Fisher, Robert. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování : Teaching children to learn (Orig.). 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s. Edice Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-120-7.
Silberman, Mel - Lawsonová, Karen. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. Edice Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-124.
Kožmín, Zdeněk. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995. 104 s. ISBN 80-7187-037-4.
Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 190 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-262-9.