Osnova kurzu „Státy Evropské unie“ Jak jsme slíbili, zasíláme osnovu pro kurz „STÁTY EU“. Připomínám, že se ničeho nemusíte bát, nic není špatně. Vyhrazujeme si právo na event. drobnou úpravu nebo zkrácení příspěvků J. A těšíme se, až budeme mít všechno komplet a umístěno na Elišce. Žáci se již těší, i když to ještě nějaký měsíc potrvá. Ale k věci: +--------------------------------------------------------------------------------------------+ |1 |NÁZEV STÁTU: |zkráceně (např. Česko, Německo,| | | |..) | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | |O AUTORCE: |můžete se společně domluvit, | | | |aby to bylo jednotné – např. | |2 |- několik vět o sobě |odkud jste, co jste studovaly, | | | |co studujete, zájmy, … stačí | | |- 1 až 3 fotky … |stručně, pokud nechcete, nutit | | | |vás nemůžeme J | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | |ZÁKLADNÍ INFORMACE O STÁTU: | | | | | | | |- oficiální název | | | | | | | |- vlajka (případně i státní znak) | | | | | | | |- hlavní město | | | | | | | |- počet obyvatel (+ srovnání s ČR) | | | | | | | |- rozloha (+ srovnání s ČR) | | | | |text – optimálně formou tabulky| |3 |- úřední jazyk (-y) |+ obrázky (my si to už | | | |sjednotíme) | | |- hlava státu (obecně, ne jmenovitě – např. | | | | prezident, král…) | | | | | | | |- administrativní členění státu (regiony…) | | | | | | | |- od kdy je členem EU (kdo je zakládající člen),| | | |popř. další podstatné informace vztahující se k členství | | | |státu v EU | | | | | | | |- velká, známá či významná města daného státu | | | | | | | |- může být mapka | | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | | |text proložený obrázky (pod | | |ZEMĚPISNÁ (GEOGRAFICKÁ) CHARAKTERISTIKA STÁTU: pohoří, |obrázky možno umístit popisky, | |4 |nížiny, řeky, jezera, …. jen to hlavní, důležité, zásadní|pokud by to bylo třeba). U | | | |některých států může být | | | |problém, může být vynecháno. | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | |CHARAKTERISTIKA STÁTU – ZAJÍMAVOSTI, SYMBOLY (typické |text – cca 4 – 6 krátkých | |5 |jídlo, výrobky, památky, kultura, historie, akce a |odstavců + obrázky | | |festivaly atd.…) | | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | | |s popiskem a datem | | |VÝZNAMNÉ OSOBNOSTI: např. umělci, historické event. i |narození/úmrtí a oborem | |6 |současné osobnosti (pokud jsou opravdu významné, např. |činnosti: Např. J.A.Komenský, | | |královna, …), př. Mozart, Komenský, Leonardo da Vinci…) |1592 – 1670, „učitel národů“, | | | |autor mnoha knih o pedagogice, | | | |… | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | | |další fotky + popisky (cca. 5 –| |7 |OBRÁZKOVÁ GALERIE |10 fotek). Fotky, které nebyly | | | |použity v textech výše. | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | |ANKETA: | | | | | | | |a) byl/-a jsi někdy v … ? | | | | | | | |b) co se ti tam nejvíc líbilo: | | | | | | | |- příroda, krajina | | | | | | |8 |- historické památky, města |různé ankety, jak vás napadnou | | | | | | |- lidé | | | | | | | |- něco jiného: ….. | | | | | | | |c) chtěl/-a bys žít v …. | | | | | | | |…………. | | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| |9 |ÚKOL: něco zjistit, napsat, najít … | | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | | |druhy úkolů v testu: | | | | | | | |- úloha s výběrem | | |TEST – 15 otázek k danému státu (pozor na to, aby to byly|odpovědí „a – b – c“ | |10|otázky, o kterých byla v textu nebo v dané lekci řeč… aby| | | |to nebylo něco, o čem se nepsalo) |- úloha „ano – ne“ | | | | | | | |- doplňovací úloha | | | | | | | | | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | |FÓRUM (např. „Máš rád italskou kuchyni? Myslíš si, že je | | |11|zdravější něž česká? Vaříte někdy doma špagety nebo |diskuse na dané téma | | |pizzu?“) | | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| | | |mohou to být i odkazy k různým | |12|WWW-ODKAZY (např. www.chorvatsko.cz) |dílčím zajímavostem – např. o | | | |Eiffelovce apod.) | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| |13|SLOVNÍČEK k dané lekci (výkladový) |vybrat potenciální obtížná | | | |slova a tato slova vysvětlit | |--+---------------------------------------------------------+-------------------------------| |14|ZDROJE INFORMACÍ A OBRÁZKŮ | | +--------------------------------------------------------------------------------------------+ Pozn.: umístění státu na mapě Evropy bude součástí úvodní lekce. Ale můžete vložit i nějakou mapku toho státu (např. obrysovou mapku, nebo výřez – jen s nejbližšími sousedy…. – není nutné…). POZOR na jazykovou přístupnost ! Ne dlouhá souvětí. Jasná sdělení. Vhodná slova. Prosíme zpracovat v editoru MS Word (event. jiném textovém formátu) a odeslat mailem na adresu: Alexandr.Zvonek@seznam.cz nejpozději do 30. dubna 2007. Na tuto adresu můžete také posílat dotazy a připomínky. Vytvořili jsme pro vás jednotný přístup na Elišku pod jménem „studenti“. Heslo je „pajdak“ (bez diakritiky). Můžete se tedy přihlásit a podívat se a vyzkoušet některé kurzy. Jenom pro informaci – pokud někdo udělá test, tak nikdo další už ho pochopitelně dělat nemůže, protože vystupujete všichni jako jedna osoba. Pokud ho někdo už např. udělá, tak ostatní uvidí jen výsledky… Další důležitá věc – ve fórech atd. jsou někdy tak trochu „osobní“ informace. Takže prosím, přistupovat k tomu korektně a nešířit. Je to pro vás také svým způsobem výhodné, protože máte možnost se seznámit s různým písemným projevem dětí s vadou sluchu. Přejeme hodně zdaru a těšíme se na materiály!