Credit Requirements in Didactics - Spring Term
1 Your active participation in lessons is expected. You will attend just the seminar belonging to your group according to the schedule. (You might be absent in 4 seminars because of any reasons, floods included.)
2 Test based on HALLIWELL, S.: Teaching English in the Primary Classroom, Longman 2005, ISBN 0 582 07 109 7
3 You will present one microteaching in our seminar where your own untraditional teaching aids connected with a fairy-tale will be brought and experience discussed. Your teaching aids will be given back after June 1st.
Fairy Tales:
Ali Baba and the Forty Thieves
The Cock, the Cat, and the Mouse
…and others
Doplňující informace:
Každou pohádku napíšete jednoduchým jazykem ve formátu A4. K tomu najdete informace na následujících i jiných webových stránkách.
http://www-personal.umich.edu/~sjgavula/Grimm.html
http://www.fln.vcu.edu/grimm/grimm_menu.html
http://www.familymanagement.com/literacy/grimms/grimms-toc.html
Můžete připojit ilustraci. Listy s pohádkami vytvoří dohromady naši ročníkovou pohádkovou knížku, kterou si můžete okopírovat a odnést s sebou do praxe. (Může být i částí Vašeho portfolia ke státnicím.) K pohádce pak vytvoříte vhodné pomůcky, které Vám pomohou použít pohádku při výuce angličtiny u malých dětí. Jak je použít, to předvedete v mikrovýstupu v našem semináři. K této práci se můžete spojit do skupin 2-5 studentů. Ne více. Na konci však musí být zjevný podíl práce každého z vás.