DiFy – P8 8. 4. 08 5 Úlohy ve vyučování fyzice (KDF, s. 44 - 56) 5.1 Fyzikální úloha – definice, význam, klasifikace • FÚ je slovně nebo graficky formulovaný podnět k činnosti žáků s konkrétním cílem Význam FÚ: • prostředek osvojování si fyzikálních poznatků a dovedností • prostředek rozvíjení fyzikálního myšlení • prostředek rozvíjení morálních vlastností • řešení FÚ aktivizuje žáky k samostatné práci • prostředek kontroly vědomostí Klasifikace FÚ 3 DiFy – P9 15. 4. 08 5.2 Metodika řešení FÚ • Začínat řešením problémových úloh, ne početních • Úlohy volit postupně - od jednoduchých problémových ke složitějším početním a kombinovaným • Důležitá je fyzikální analýza, ne matematické operace • Každá úloha má prohlubovat fyzikální vědomosti 5.3 Příklady řešení FÚ • 5.3.1 • 5.3 5.3.2 FÚ řešené m. analytickou a syntetickou • 1 5.3.3 Metodika řešení fyzikální úlohy • 533