Základy specifických poruch učení Anotace: Problematika specifických poruch učení, etiologie metody přístupu k dětem s SPU. Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Rozvoj osobnosti žáka se SPU. Přístupy k žákům se SPU v základní a střední škole, možnosti reedukace a kompenzace Anotace anglicky: Specific development learning and behavioural disorders - determination, etiology, symptomatics, diagnostics, methods of development of weaker functions by preschool children, Osnova: Předmět oboru. Etiologie, klasifikace a charakteristika jednotlivých typů SPU. Možnosti nápravy. Systém speciálních zařízení pro péči o žáky se SPU. Prevence, integrace, poradenství. Rodina dítěte s SPU. Osnova anglicky: Specific development learning and behavioural disorders - determination, aetiology, symptomatics, diagnostics, methods of development of weaker functions by preschool children, weaker aspects in development of function of central nervous systém significant at beginning phase of education (reading, writing, calculating), reeducational care, prevention of behavoiural disorders, special methods for dyslexia,dysgraphia, discaltilia, dyspraxia, aids Typ výuky a zkoušky, požadavky k ukončení předmětu: K ukončení předmětu je nutná účast na přednáškách. Předmět je ukončen kolokviem formou písemného testu. Literatura: · Bartoňová, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení I. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2004. 128 s. 4076/Pd-36/04-17/99. ISBN 80-210-3613-3. · Bartoňová, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno. Brno: MU, 2005. 152 s. ISBN 80-210-3822. Informace učitele: Okruhy ke kolokviu jsou umístěny společně s přehledem doplňující literatury ve Studijních materiálech předmětu. Na knižním trhu je momentálně nové vydání výše uvedených publikací.