požadavky Psychologie ve školní praxi 12 hodin: Psychologie ve školní praxi n 1+2+3 Osobnost žáka současné školy: n gender Gender ve školní praxi, rodověcitlivá výchova Anorexie a bulimie . n 4. Učení, efektivní učení, transfer a interference. n 5+6. Příčiny školní úspěšnosti, neúspěšnosti: IQ, EQ, SPU, individuální vzděl. plán n 5+6. Příčiny školní úspěšnosti, neúspěšnosti: IQ, EQ, SPU, individuální vzděl. plán n 7. Zkoušení žáků, hodnocení (klasifikace známkou, slovní hodnocení) Psychologický výzkum n 8+9. Psychologický výzkum: kvantitativní, kvalitativní Tvořivost n 10. Tvořivost: tvořivost, rozvíjení tvořivosti, tvořivé úlohy, vztah tvořivosti, IQ a aktivity n 11. Projektové vyučování Psychohygiena n 12. Psychohygiena: Antistresový program pro učitele, syndrom vyhoření. Požadavky • 5O% účast na seminářích • úkol: A. zpracování návrhu na projektové vyučování nebo B. návrhu na slovní hodnocení nebo C. návrhu na individuální vzdělávací plán nebo D.krátký výzkum: rozhovor, dotazník, pozorování Doporučená literatura n Gender n Renzetti C.M., Curran D.J. Ženy, muži a společnost n Oakley A. Pohlaví, gender a společnost n Gender ve škole: Open Society Anorexie a bulimie n Kocourková J. Mentální anorexie a mentální bulimie v dětství a dospívání. Praha: Galén, 1998 n Krch F.D. Poruchy příjmu potravy. Praha: Grada Publishing, 2005 n Krch F.D. Mentální anorexie. Praha: Portál, 2002 Učení n Fischer R. Učíme děti myslet a učit se. n Helus Z. Psychologie školní úspěšnosti žáků. n Kahn N.B. Jak efektivně studovat a učit se. n Holt J. Jak se děti učí n Linhart J. Základy psychologie učení IQ, EQ n Golema D: Emoční inteligence n Skitt C. IQ trénink pro děti n Langer S. Jak si zvýšit inteligenci Specifické poruchy učení n Pokorná V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení n Žáčková H. Metody hodnocení a tolerance pro děti s SPU n Smutná J. Děti s vývojovými poruchami učení: co o nich víme a jak jim pomáhat Zkoušení, hodnocení žáků n Slavík J.: Hodnocení v současné škole n Kolář Z., Navrátil S., Šikulová R. Školní hodnocení a jeho současné problémy. Schimunek F.P. Slovní hodnocení žáků n Číhalová E. Klasifikace a slovní hodnocení, zkušenosti z praxe na Z� Psychologický výzkum n Ferjenčík J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu n Hendl J.: Kvantitativní výzkum n Hendl J.: Kvalitativní výzkum n Miovský M. Kvalitativní přístupy a metody v psychologickém výzkumu Tvořivost n Lokšová I., Lokša J.: Cez relaxáciu k tvorivosti v škole n Lokšová I., Lokša J.: Teóriia a prax tvořivého vyučovánia n Dacey J.S., Lennon K.H. Kreativita. n Maňák J. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků n Maňák J. Stručný nástin metody tvořivé práce ve škole Projektové vyučování n Kratochvílová J. Teorie a praxe projektové výuky n Kašová J. Škola trochu jinak: projektové vyučování v teorii a praxi. Psychohygiena n Hennig C., Keller G. Antistresový program pro učitele. n Křivohlavý J. Psychologie zdraví