Tematické okruhy ke zkoušce z didaktiky OV 1. Historický vývoj vyučovacího předmětu občanská výchova. 2. Současné pojetí občanské výchovy na ZŠ v aktuálních kurikulárních dokumentech. 3. Taxonomie vzdělávacích cílů (kognitivní, afektivní) a jejich využití v OV. 4. Didaktická analýza učiva OV, aplikace Brunerova konceptu struktury vědomostí, časově tematický plán. 5. Monologické výukové metody a jejich uplatnění v OV. 6. Dialogické výukové metody a jejich uplatnění v OV. 7. Skupinová a kooperativní výuka na hodinách OV. 8. Metoda řešení morálních dilemat v rámci OV. 9. Kritické myšlení a jeho metody na učivu OV. 10. Induktivní a deduktivní výuka OV. 11. Sociální přístup k výuce OV (metody inscenační, simulační, didaktické hry). 12. Rozvoj osobnosti jedince a formování jeho vztahu ke společnosti v OV, možnosti integrace Osobnostní a sociální výchovy do OV, vymezení OSV, metodické postupy realizace. 13. Principy a hodnoty demokracie, lidská práva v OV, možnosti integrace Výchovy demokratického občana do OV, vymezení VDO, metodické postupy realizace. 14. Národní a evropská identita, evropská dimenze ve výuce OV, možnosti integrace Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech do OV, vymezení VMEGS, metodické postupy realizace. 15. Multikulturalita ve výuce OV, možnosti integrace Multikulturní výchovy do OV, vymezení MKV, metodické postupy realizace. 16. Právní a ekonomická problematika v OV.