Interaktivní osnova
Didaktiky předmětů 1. stupně základní školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 3
Organizační informace
Okruhy:
1) Edukační proces u jedinců s mentální retardací. Systém výchovy a vzdělání.Osobnost MR jedince. Specifika jazyka českého, matematiky a výchov. Specifičnost rehabilitačních tříd.
2) Edukační proces u sluchově postižených žáků. Systém výchovy a vzdělání sluchově postižených. Osobnost sluchově postiženého jedince, stupně postižení. Specifičnost vyučovacího procesu, globální čtení, výchovy.
3) Edukační proces zrakově postižených jedinců. Systém péče. Osobnost zrakově postiženého jedince. Specifičnost vyučovacího procesu. Využití speciálních pomůcek.
4) Edukační proces jedinců se somatickým postižením. Systém péče. Osobnost tělesně postiženého jedince. Specifičnost vyučovacího procesu. Předmět- dorozumívací dovednosti.
5) Edukační proces jedinců s diag, SPU. Systém péče. Osobnost jedince s ADD/ADHD. Reedukace dyslexie, dyskalkulie. Programy prevence a modifikace jedinců s poruchami chování.
6) Edukační proces jedinců s kombinovaným postižením. Problematika DMO. Problematika hluchoslepých. Definice kombinovaného postižení.
7) Edukační proces jedinců s narušenou komunikační schopností. Systém péče. Osobnost jedince. Specifičnost vyučovacího procesu. Řečová výchova na školách.
8) Edukační proces v přípravné třídě pro děti se sociálním znevýhodněním
9) Edukační proces u žáků s autismem. Systém péče. Osobnost jedince s autismem. Specifika vyučovacího procesu, metody a formy práce. Strukturované vyučování. Komunikační systém VOKS.
Požadavky:
- 80% docházka
- průběžný test - 16.3.2009
- závěrečný test - 6.4.2009
Kontakt:
Helena Vaďurová - helena.vadurova@seznam.cz
Konzultační hodiny: Po 10:40 - 11:30, pá dle domluvy