Teorie a metodika výchovy pojetí předmětu Základní literatura – skripta: • STŘELEC, S. (ed.) Studie z teorie a metodiky výchovy I. Brno : MSD, 2004. ISBN 80-86633-21-7. • STŘELEC, S. (ed.) Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno : MSD, 2005. ISBN 80-210-3687-7. • STŘELEC. S. et al. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-61-3. Role edukátora: • vzdělavatel • vychovatel • veřejný činitel Cílem TMV jsou především edukátorovy vychovatelské kompetence Dvě dimenze učitelova vychovatelství: • způsobilost k výchovnému působení ve vyučování, • být dobrým třídním učitelem Kompetence učitele (edukátora): • odborně předmětové • osobnostní • pedagogicko-psychologické ----------------------------------------------------- + komunikativní + řídící + poradenské (konzultativní) + sebereflexivní + informační a další (např. plánovací, projekční) • Předmětem zkoumání TMV je výchova v užším smyslu (výchova) Výchova v širším smyslu (edukace) zahrnuje výchovu a vzdělávání Požadavky ke zkoušce: • www.ped.muni.cz/wedu • Materiály ke stažení à TMV • 21 okruhů ke zkoušce + s nimi související pojmy + literatura • Zkouška květen/červen 2009 • Písemný test: strtučné vysvětlení několika základních pojmů z vybraných orkuhů.