požadavky Psychologie ve školní praxi Program seminářů n 1. školní úspěšnost a neúspěšnost žáků-příčiny n 2 Osobnost žáka současné školy: n gender Gender ve školní praxi, rodověcitlivá výchova Učitelovy postoje k žákům . n 3. Učení, efektivní učení, transfer a interference. n 4+5. Příčiny školní úspěšnosti, neúspěšnosti: IQ, EQ, SPU, individuální vzděl. plán n 6. Zkoušení žáků, hodnocení (klasifikace známkou, slovní hodnocení) n 7. tvořivost, rozvoj tvořivosti Požadavky • 5O% účast na seminářích • úkol: A. návrhu na slovní hodnocení nebo B. návrhu na individuální vzdělávací plán Doporučená literatura n Gender n Renzetti C.M., Curran D.J. Ženy, muži a společnost n Oakley A. Pohlaví, gender a společnost n Gender ve škole: Open Society Učení n Fischer R. Učíme děti myslet a učit se. n Helus Z. Psychologie školní úspěšnosti žáků. n Kahn N.B. Jak efektivně studovat a učit se. n Holt J. Jak se děti učí n Linhart J. Základy psychologie učení IQ, EQ n Goleman D: Emoční inteligence n Skitt C. IQ trénink pro děti n Langer S. Jak si zvýšit inteligenci Specifické poruchy učení n Pokorná V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení n Žáčková H. Metody hodnocení a tolerance pro děti s SPU n Smutná J. Děti s vývojovými poruchami učení: co o nich víme a jak jim pomáhat Zkoušení, hodnocení žáků n Slavík J.: Hodnocení v současné škole n Kolář Z., Navrátil S., Šikulová R. Školní hodnocení a jeho současné problémy. Schimunek F.P. Slovní hodnocení žáků n Číhalová E. Klasifikace a slovní hodnocení, zkušenosti z praxe na Z�