VÝZKUMNÝ PROJEKT PRO PŘEDMĚT ZÁKLADY PEDAGOGICKÉ METODOLOGIE 1. Název výzkumného projektu 2. Abstrakt nebo souhrn - stručný vhled (cca 3 řádky) do toho, čím se výzkum zabývá 3. Formulace výzkumného problému (měl by být relační popř. kauzální) - formulace problému, po formulaci následuje definice pojmů 4. Přehled dosažených výsledků (teorie, ze které výzkum vychází) - stručný popis toho, co se o zkoumané problematice ví (jaké byly na dané téma prvedeny výzkumy, jaká je teorie, atd.). Autor čerpá z dostupné literatury. Může se zde i objevit motivace, proč se autor/ka rozhodl/a zabývat danou výzkumnou otázkou. 5. Cíle výzkumu - jaký je účel výzkumu? (pro praxi, pro autora/ku, atd.) 6. Výzkumné hypotézy - hlavní hypotézy - dílčí hypotézy (jsou-li) (Hypotézy: výroky vycházející z výzkumného problému, které vyjadřují vztah mezi dvěma měřitelnými proměnnými. Hypotézy se na konci výzkumu buď přijmou nebo zamítnou.) 7. Rozhodnutí o vzorku a populaci. - Kdo tvoří populaci (základní soubor - „lidi“, ke kterým se vztahují výsledky výzkumu). - Jakým způsobem se bude vybírat výběrový soubor (vzorek populace) VÝZKUMNÝ NÁSTROJ - autor/ka vybere vhodnou výzkumnou metodu (kterou bude testovat své hypotézy) - autor/ka vypracuje vhodným způsobem výzkumný nástroj (dotazník, experimentální plán, pozorovací arch, didaktický test, atd.) nebo převezme výzkumný nástroj již hotový (standardizovaný, vytvořený pro měření stejných proměnných, které měří autor/ka) - autor/ka se stručně zamyslí nad validitou a reliabilitou výzkumného nástroje - autor/ka se stručně zamyslí nad pilotní studií a předvýzkumem