seminární SKUPINOVÁ práce: elektronická učebnice „Fenologická pozorování biotopů ČR PRO ZV“ SKUPINOVÁ SEMINÁRNÍ PRÁCE pro 2-4 studenty: VV CÍLE SP : rozvoj kompetencí a dovedností, ÚKOLY pro studenty (včetně termínů): Kompetence komunikativní, sociální a občanská, kompetence k učení a k řešení problému: 1, Student dokáže ve skupině vytvořit pracovní podmínky pro zpracování SP: A, - student si vybere téma a zapíše se do tabulky tiskacím písmem: příjmení, jméno, učo - student si najde 1-3 partnery pro spolupráci a kontrolu při zpracování tématu a domluví si způsob vzájemné komunikace - student vyhledá v poskytovně na IS MU tohoto předmětu seminární práci stejného tématu z r. 2006/07, 2007/08, 2008/09. Pokud téma nebylo zpracováno, může si vybrat cizí SP jako grafický vzor - student si uloží pro další zpracování vybrané téma – seminární práci z předešlých let a vyhledá další ODBORNÉ informační zdroje. 2, Student vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě: B, - student prostuduje, vytvoří, zkontroluje, doplní popř. opraví v seminární práci pro své téma: odbornou stránku, grafickou stránku a citaci použitých zdrojů!! Vzor citací z použitých zdrojů: * STOCKLEYOVÁ, Corin, a kol. Velká ilustrovaná encyklopedie: fyzika, chemie, biologie. Český Těšín: Fragment, 2003. 384 s., s. 20, ISBN 80-7200-810-2. * Kol. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Schválená verze 2007 [online], Praha, 2007[cit. 12.7. 2007], dostupné z www: . * Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) Praha, schválená verze 2004 [online], [cit. 12.7. 2007] dostupné z www: . grafika: 1. str. SP: Předmět PdF MU, název tématu, klíčová slova, rok, identifikace všech autorů Do poskytovny v ISu vkládejte práci s názvem tématu a označením autorů: Př. Louka-předjaří, Jedličková, Ševčíková, Tesař 3, Student naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje: C, - studenti téma společně prodiskutují a zpracují (používají nástroje IS např. poskytovánu), – připraví prezentaci daného tématu (ve wordu - doc, ppt nebo pdf) tak, aby odborné pojmy byly vysvětleny odborně správně, ale s ohledem na náročnost, vhodnou pro učitele 1. st. ZŠ (nikoliv podle náročnosti pro žáky ZŠ! Tzn. Učebnice pro ZŠ nejsou dostatečně odbornou literaturou pro tuto SP!). Za základ SP může být použita správně citovaná prezentace z minulých let. - studenti musí ve své prezentaci uvést veškeré informační zdroje a použitou literaturu, včetně citace autorů použitých obrázků, grafů či fotografií, ověřit a inovovat datum citace pro r. 2010. Není-li u obrázku, grafu apod. citace uvedena (viz vzor), musí ji student dohledat, nebo jej nesmí použít! Způsob citace dle normy naleznete na IS MU (Jak psát Bc, DP práci). POSKYTOVNA ZS1BP_PBGP a ZS1BK_ PBGP (2007, 2008 i 2009) JE PŘÍSTUPNA VŠEM STUDENTŮM. 4, Student chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, respektuje požadavky na kvalitní životní prostředí, rozhoduje se v zájmu podpory a ochrany zdraví a trvale udržitelného rozvoje společnosti: Studenti zpracovávají vybrané téma a klíčové slovo z biologie nebo z chemie s ohledem na nejnovější odborné poznatky (podmínka uvedení použitých zdrojů) a výše uvedených kritérií. 5, Student kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen je obhájit, uvědomuje si zodpovědnost za svá rozhodnutí a výsledky svých činů zhodnotí: D, Závěr SP - sebereflexe: - studenti společně vypracují 9 otázek na základní klíčová slova a souvislosti z vybraného tématu Výběr testových otázek na klíčová slova a souvislosti k tématu SP je v kompetenci autorů. Otázku začínejte aktivním slovesem z tabulky: Vymezení cílů -Bloomova taxonomie (příloha). - studenti vypracují ke každé otázce autorské řešení (očekávanou správnou odpověď) - studenti připojí soubory OTÁZKY a autorské řešení odpovědí na konec práce a - studenti vloží práci zakončenou SVOJÍ E-MAILOVOU ADRESOU do poskytovny předmětu v r. 2010 k diskusi NEJPOZDĚJI 10.3.2010. POSKYTOVNA ZS1BP_PBGP a ZS1BK_ PBGP (2010) JE PŘÍSTUPNA VŠEM STUDENTŮM, můžete zde inspirovat se, kontrolovat se vzájemně, diskutovat. Kontrola a e-learningové diskuse mezi AUTORY A VYUČUJÍCÍM bude zahájena 12.3. 2010. VLOŽENÉ PRÁCE MŮŽETE DISKUTOVAT VZÁJEMNĚ A NA PŘÍPADNÉ NEDOSTATKY, NEPŘESNOSTI, NEVHODNÉ FORMULACE, ŠPATNĚ CITOVANOU LITERATURU aj. TAK AUTORY UPOZORNIT. POSLEDNÍ DATUM ULOŽENÍ (ODEVZDÁNÍ KE KONTROLE VYUČUJÍCÍMU) VYPRACOVANÉ S. PRÁCE DO POSKYTOVNY ZS1Bp/k_PBGP 2010 JE 20. 4. 2010!! V seminární práci vypracujete vlastní představu studijních materiálů, které OBSAHUJÍ KLÍČOVÉ POJMY, jež BY MĚL MÍT UČITEL 1. ST. ZŠ. ZVLÁDNUTY S POROZUMĚNÍM, NA ÚROVNI APLIKACE, tzn. ABY NEJEN SÁM CHÁPAL, ALE I NA PŘÍKLADECH DOKÁZAL VĚDOMOSTI APLIKOVAT VE SVÉ PEDAGOGICKÉ PRAXI. Tzn. Budete si trénovat nejen odborné pojmy, které by učitel ZŠ měl znát, ale také dovednosti: aby učitel ZŠ pojmy dokázal vyhledat, zhodnotit kvalitu zdrojů a didakticky přizpůsobit myšlení učících se, na příkladech vysvětlit podstatné souvislosti. Takto zpracované materiály se pro vás mohou stát SEBEREFLEXNÍMI STUDIJNÍMI TESTY PRO VLASTNÍ AKTIVNÍ UČENÍ nebo po doplnění str. 3 FENOLOGICKÉHO KALENDÁŘE (viz 1. ročník) PRACOVNÍMI MATERIÁLY PRO PRAXI VE ŠKOLE! Věříme, že pro Vás bude uvedený způsob studia zajímavý a s Vašim i našim odpovědným přístupem tak vznikne zajímavý studijní materiál. POKUD BY TENTO EXPERIMENT NEBYL ÚSPĚŠNÝ, BUDOU NA E-LEARNINGU PŘEDMĚTU VLOŽENY STUDIJNÍ PODPORY – Z NICHŽ BUDE ZPRACOVÁNA ČÁST ZÁPOČTOVÉHO TESTU. Konzultace Bi: PŘÍPADNÉ NEJASNOSTI MŮŽETE PŘIJÍT ZKONZULTOVAT V KONZULTAČNÍCH HODINÁCH ING. JEDLIČKOVÉ od 15.3.2010 - studenti KS: 19.3. 2010 ve 12.00 – 12.45 hod. Katedra biologie, Poříčí 7, přízemí. - studenti PS: každé úterý 10.40 – 11.30 hod. na Kejbalech nebo na Poříčí po domluvě termínu prostřednictvím e-mailu jedlickova@ped.muni.cz. Přeji vám i nám úspěšný start do nového semestru. Helena Jedličková