Požadavky ke zkoušce z KPV2: Zkouška proběhne formou skupinového rozhovoru na základě videonahrávky. Budou hodnoceny teoretické znalosti strategie řízení třídy, úroveň zpracování projektu třídního vzdělávacího programu, sebereflexe vlastní vzdělávací práce. Kritérii pro hodnocení projektu: - Stanovení cílů - Vybrané metody a formy vzdělávání - Zastoupení plánovaných činností - Způsob hodnocení dosažených výsledků Doporučená literatura: GARDOŠOÁ, J., DUJKOVÁ, L. a kol. Začít spolu. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-901873-1-5 HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole (aktualizovaný program). Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7376-061-5 HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1 KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 8-901873 Manuál pro tvorbu školního a třídního vzdělávacího programu. Praha : VÚP, 2005. MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X OPRAVILOVÁ, E.,GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-847-3 Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha : VÚP, 2006. Rámcový program pro předškolní vzdělávání. Věstník MŠMT, sešit 2, Ročník LXI, únor 2005.