Komparativní pedagogika
Mgr. Monika Čechová, Ph.D.
Komparativní pedagogika
Info
Term
Spring 2010

ilustracni obrazek

Hlavní cíle kurzu

Srovnávací pedagogika (komparativní pedagogika) je studentům vysvětlována jako výzkumná metoda a také jako vědecká disciplína zabývající se srovnáváním vzdělávacích systémů nebo jejich částí ve dvou nebo více zemích,jako oblast výzkumných aktivit zaměřených na shromažďování poznatků o vzdělávání v různých zemích. V předmětu Komparativní pedagogika se posluchači především budou zabývat vzdělávacími systémy a problémy spjatými s jejich fungováním a to ve dvou nebo více srovnávaných zemích nebo regionech.

Osnova

  1. Zdroje srovnávací pedagogiky
  2. Předmět, funkce a význam srovnávací pedagogiky
  3. Metodologie srovnávací pedagogiky
  4. Vývoj českého vzdělávacího systému
  5. Alternativní a inovativní školy v ČR a ve světě
  6. Vzdělávací sytém ČR - východisko komparace
  7. Národní program rozvoje vzdělávání v ČR "Bílá kniha" - základní rysy
  8. Kurikulum v mezinárodním pohledu
  9. Správa a řízení škol v mezinárodní perspektivě
  10. Komparace vybraných oblastí vzdělávání

Typ výuky a zkoušky

Hromadné konzultace, esej v rozsahu 2 - 3 stránky formátu A4 (prokázat pochopení podstaty, možností a smyslu komparativní pedagogiky pro učitele praktického vyučování, témata prací budou upřesněna na 1. konzultaci, zápočet.

Chapter contains:
1
Study text
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Study text
Chapter contains:
1
Study text
Chapter contains:
1
Study text
Chapter contains:
1
Study text
Previous