Tyto problémy mohou nastat:
Na pomoc tomuto stavu jsou k dispozici terminologické slovníky:
Jak bylo patrné v tomto tématu, srovnávání vzdělávacích systémů z mezinárodního hlediska se ve světě značně rozvíjí. Příslušní badatelé přitom mají možnost mít metodologii a fungující vědeckou infrastrukturu přímo v oblasti komparativní pedagogiky. Všichni přitom mohou čerpat z mnoha zdrojů dat a faktografických informací, zejména psaných anglicky, francouzsky, ale také například čínsky.
I v podmínkách středních odborných škol a učilišť bychom v rámci poznatkové báze měli nejen získávat údaje o zahraničních vzdělávacích systémech, ale také tyto údaje analyzovat a vyhodnocovat, identifikovat trendy vývoje vzdělávacích systémů v globálním pohledu. Vzhledem k potřebě zahraničních praxí studentů i možnostem odborných stáží učitelů i pro potřebu zpracovávání seminárních prací, závěrečných prací DPS a bakalářských či diplomových prací se to jistě vyplatí.
Komparativní pedagogiku můžeme zařadit mezi konstituované pedagogické disciplíny, protože z celosvětového hlediska splňuje k tomu příslušné požadavky/p>
Měli bychom se snažit o to, ab tytop požadavky splňovala i v ČR.