ilustracni obrazek

Literatura k tématu

2.1 Vědecké společnosti pro srovnávací pedagogiku

Národní a regionální společnosti pro SrP

2.2 Centra pro srovnávací pedagogiku

Poznámka: Česká republika centrum pro srovnávací pedagogiku doposud nemá.

2.3 Informační a dokumentační centra

2.4 Odborné časopisy pro srovnávací pedagogiku

2.5. Knižní prameny

České

Zahraniční

2.6 Terminologické problémy

Tyto problémy mohou nastat:

Na pomoc tomuto stavu jsou k dispozici terminologické slovníky:

Závěry

Jak bylo patrné v tomto tématu, srovnávání vzdělávacích systémů z mezinárodního hlediska se ve světě značně rozvíjí. Příslušní badatelé přitom mají možnost mít metodologii a fungující vědeckou infrastrukturu přímo v oblasti komparativní pedagogiky. Všichni přitom mohou čerpat z mnoha zdrojů dat a faktografických informací, zejména psaných anglicky, francouzsky, ale také například čínsky.

I v podmínkách středních odborných škol a učilišť bychom v rámci poznatkové báze měli nejen získávat údaje o zahraničních vzdělávacích systémech, ale také tyto údaje analyzovat a vyhodnocovat, identifikovat trendy vývoje vzdělávacích systémů v globálním pohledu. Vzhledem k potřebě zahraničních praxí studentů i možnostem odborných stáží učitelů i pro potřebu zpracovávání seminárních prací, závěrečných prací DPS a bakalářských či diplomových prací se to jistě vyplatí.

Komparativní pedagogiku můžeme zařadit mezi konstituované pedagogické disciplíny, protože z celosvětového hlediska splňuje k tomu příslušné požadavky/p>

Měli bychom se snažit o to, ab tytop požadavky splňovala i v ČR.