Model strategie marketingového mixu Základní formy distribuce Alternativní struktury distribuce Toky v distribučních cestách • Tok produktů • Tok obchodních jednání • Tok vlastnictví produktu • Informační tok • Propagační tok Schéma rozhodování o struktuře distribuční cesty Rozpoznání změny distribuční cesty • Nový výrobek • Nový trh • Změna v ostatních částech marketingového mixu • Založení nové firmy nebo pobočky • Přeměna stávajících prostředníků a zprostředkovatelů • Změny vnějšího prostředí • Konfrontace cílů a dosažených výsledků Vztahy podnikových cílů a strategií Specifikace distribučních funkcí • Sběr informací na cílovém trhu • Podpora prodeje na cílovém trhu • Řízení zásob • Evidence a vyřizování zakázek • Doprava • Poskytování služeb (úvěr, montáž, servis, balení atd.) • Řešení reklamací Dimenze alternativ distribuční cesty • Počet úrovní distribuční cesty • Intenzita úrovní distribuční cesty – intenzivní distribuce – exkluzivní distribuce – selektivní distribuce • Výběr prostředníků a zprostředkovatelů Počet možných struktur distribuční cesty (PMS): PMS = P[ú ]* P[i ]* P[d] Proměnné ovlivňující distribuční cestu • Tržní proměnné 1.1 Geografie trhu 1.2 Velikost trhu 1.3 Hustota trhu 1.3 Chování trhu Proměnné ovlivňující distribuční cestu • Výrobkové proměnné 2.1 Velikost a váha výrobku 2.2 Trvanlivost 2.3 Jednotková cena výrobku 2.4 Stupeň standardizace 2.5 Technická náročnost 2.6 Módní novinky Proměnné ovlivňující distribuční cestu • Podnikové proměnné 3.1 Velikost podniku 3.2 Finanční kapacita podniku 3.3 Kvalifikovanost a profesionalita managementu 3.4 Podnikové cíle a strategie Proměnné ovlivňující distribuční cestu • Proměnné ve vztahu k obchodním mezičlánkům 4.1 Disponibilita distributorů 4.2 Náklady na distributory 4.3 Rozsah a kvalita služeb distributorů Proměnné ovlivňující distribuční cestu • Proměnné vnějšího prostředí • Behaviorální proměnné