Kód[LU1] kurzu: SP4MP_MTO2 , Metodologie 2 Číslo úkolu: Úkol č.4 Jméno: Balbinderová Tereza Téma: Dramatická výchova a souvislé vyjadřování u dětí v dětském domově. Představení tématu: Komunikace nám pomáhá rozvíjet a udržovat vztahy potřebné ke každodennímu životu. K tomu, aby byl jedinec v této sféře úspěšný, je potřeba rozvíjet správný řečový vzor. U dítěte v dětském domově chybí vzor rodiče, neboť dítě se při komunikaci učí velkou mírou napodobováním. Předpokládáme, že tedy tyto děti mají oslabený rozvoj komunikace a souvislého vyjadřování řeči. Při využívání metod a technik dramatické výchovy hravou formou je možné podpořit a rozvinout jejich komunikační schopnosti a ty mohou mít vliv na rozvoj souvislého vyjadřování, ale také na rozvoj jejich osobnosti a kvalitnějšího života. Výzkumný problém: Cílem kvalitativního výzkumu je ukázat, jak pomocí metod a technik dramatické výchovy lze rozvinout souvislé vyjadřování u dětí v dětském domově. Výzkumná otázka: Můžou určité metody a techniky dramatické výchovy pozitivně ovlivnit souvislé vyjadřování u dětí v dětském domově[LU2] ? [LU3] Metoda sběru dat: Pomocí předložení obrázku, který zkoumaná skupina bude individuálně popisovat. Tato nahrávka poslouží pro zpětný přehled a analýzu před zahájením a po zahájení šetření. Analýza souvislého vyjadřování může být poměrně složitá. [LU4] Zkoumaný vzorek: Jedná se o nehomogenní skupinu dětí, různý věk a pohlaví. Skupina čítá pět dětí. Děti netuší můj výzkumný kvalitativní záměr. Spolupracovala jsme s dětmi už čtyři měsíce před výzkumným šetřením. Předpokládám, že je to klad k tomu, aby se děti přede mnou neostýchaly mluvit a spontánně se vyjadřovat. Také pokládám za klad, že sběr dat probíhá v jejich domácím prostředí a i děti se navzájem znají. [INS: Chybí vám značná část projektu dle požadavků. Je to zámě :INS] [INS: r :INS] [INS: , nebo jste odevzdala špatný soubor :INS] [INS: ? :INS] [INS: Bohužel musím o vše chybějící bodování zkrátit. :INS] ________________________________ [LU1]Nenazvala jste soubor svým příjmením – proto je projekt opraven mezi posledními. [LU2]Chybí vedlejší otázky. [LU3]Může být zcela jistě i kvantitativní (něco jako experiment). Proč jste si zvolila zrovna kvalitativní? [LU4]Takže to je pozorování?