Sylabus aranžování – jarní semestr 2010 13.1.2010 1x14 dní v sudé týdny 1.cvičení: sk.čtvrtek – 25.2.: - úvod do předmětu, seznámení se sylabem předmětu. - „Dekorační obrázek ze semen a plodů“ – (roztřídění a poznání semen a plodů) - kompozice ze semen a plodů. -„Decoupaqe“ – neboli ubrousková technika – na oblázek či květináč 2.cvičení: sk.čtvrtek – 11.3.: - „Dekorační stromek“ – ze sušeného rostlinného materiálu nebo semen a plodů - „Cibuláčci“ – jednoduché zpracování druhu zeleniny v „dětský“ motiv zvířátka 3.cvičení: sk.čtvrtek – 25.3.: - ,,Jarní a velikonoční floristika‘‘ – vypichované dekorace, kytičky, věnečky aj. Techniky práce, práce se symbolikou Velikonoc, využití přírodního materiálu. Jarní dekorace interiérů. 4.cvičení: sk.čtvrtek – 8.4.: - ,,Životodárná voda‘‘- biomy – (nároky rostlin, stonek, list) - sesazování rostlin dle nároků na životní podmínky. Kompozice v sesazovaných nádobách (miskách), která bude trvale zpříjemňovat a ozdravovat prostředí učebny a zároveň bude sloužit jako učební pomůcka. - dlouhodobá dekorace interiérů – hrnkové rostliny nám poskytují velké množství tvořivé práce ve floristice. Trvanlivost a rozmanitost vybízí k různým úpravám školních tříd či prostorů. - ,,Sukulentní bonsaje‘‘- (rostlinná pletiva) - dekorativní a skupinová sesazovaná aranžmá – zásady práce, nádoby, vhodné rostliny, návrhy. Technika práce, volba rostlin a nádoby, uspořádání rostlin. 5.cvičení: sk.čtvrtek – 22.4.: - společná kompozice – venkovní dekorace 6.cvičení: sk.čtvrtek – 6.5.: - ,,Aranžování pro zdraví‘‘- využití květin, zeleniny, ovoce a vitamínů ve floristice. Zdůraznění životosprávy a její vliv na člověka (trávicí soustavu). 7.cvičení: sk.čtvrtek – 20.5.: - ,,Aranžování pro radost‘‘- (květ, květenství, vztah k přírodě) - vazba z řezaných květin – využití řezaných rostlin ze školní zahrady k různým příležitostem. Kytice jiných stylů a využití těchto netradičních a méně využívaných typů. Typ kytice, techniky práce, barevné harmonie, estetické zákonitosti, techniky, vlastní návrh.