Literatura I. Obecně didaktická KALHOUS, Zdeněk & OBST, Otto: Didaktika sekundární školy. 1. vyd.., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003., 186 s., ISBN: 80-244-0599-7 (brož.). KALHOUS, Zdeněk & OBST, Otto: Školní didaktika. 2. vyd.., Praha: Portál, 2009., 447 s., ISBN: 978-80-736-57-4 (váz.). KOPŘIVA, Pavel et al.: Respektovat a být respektován. 3.vyd., Kroměříž: Spirála, 2008, 286 s., ISBN: 978-80-904030-0-0 (váz.). OBST, Otto: Didaktika sekundárního vzdělávání. 1. vyd.., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006., 195 s., ISBN: 80-244-1360-4 (brož.). OBST, Otto: Obecná didaktika. 1. vyd.., Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002., 159 s., ISBN: 80-244-0555-5 (brož.). KYRIACOU, Chris: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 3. vyd., Praha: Portál, 2008, 155 s., ISBN: 978-80-7367-434-2 (brož.). PASCH, Marvin et al.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. 2. vyd., Praha: Portál, 2005, 416 s., ISBN: 80-7367-054-2 (brož.). PETTY, Geoffrey: Moderní vyučování. 5. vyd., Praha: Portál, 2008, 380s., ISBN: 978-80-7367-427-4 (brož.). SKALKOVÁ, Jarmila: Obecná didaktika : vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučován . 2., rozšířené a aktualizované vyd., Praha: Grada, 2007, 322 s., ISBN: 978-80-247-1821-7 (váz.). II. Oborová didaktika ALTMANN, Antonín: Didaktické zásady ve výuce biologii: kapitola z didaktiky biologie. 1. vyd., Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970, 65 s. ALTMANN, Antonín: Organizační formy ve výuce biologii: kapitola z didaktiky biologie. 1. vyd., Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972, 278 s. ALTMANN, Antonín: Pomůcky pro výuku biologii. 1. vyd., Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971, 130 s. ALTMANN, Antonín: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii: příručka pro studium učitelství pro ZDŠ na pedagogických fakultách. 3. upravené vyd., Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1975, 157 s. ALTMANN, Antonín: Vyučovací metody v biologii: kapitola z didaktiky biologie. 1. vyd., Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971, 229 s. DVOŘÁK, František et al.: Základy didaktiky biologie. 1. Vyd., Brno: Univerzita J. E. Purkyně, fakulta přírodovědecká, 1982, 194 s. III. Výběr knih pro recenzi (doporučené, po domluvě je možno zvolit i jiný titul) 1) AUGER, Marie-Thérèse & Boucharlat, Christiane: Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením.1. vyd., Praha: Portál, 2005, 121 s., ISBN: 80-7178-907-0 (brož.). BAĎUROVÁ 2) Čechová Hansen, Barbara: Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků.1. vyd., Praha: Portál, 2009, 117 s., ISBN: 978-80-7367-388-8 (brož.). 3) DYTRTOVÁ, Radmila & KRHUTOVÁ, Marie: Učitel: příprava na profesi. 1. vyd., Praha: Grada, 2009, 121 s., ISBN: 978-80-247-2863-6 (brož.). PILKOVÁ 4) FABER, Adele & MAZLISH, Elaine: Jak mluvit, aby nás děti poslouchaly., jak naslouchat, aby nám děti důvěřovaly. 1. vyd., Brno: Computer Press, 2007, 248 s., ISBN: 978-80-251-1747-7 (brož.). SMUTKOVÁ 5) FABER, Adele & MAZLISH, Elaine: Jak mluvit, aby nás teenageři poslouchali., jak naslouchat, aby nám děti důvěřovali. 1. vyd., Brno: Computer Press, 2007, 168 s., ISBN: 978-80-251-1514-5 (brož.). BERANOVÁ 6) FENSTERMACHER, Gary D.: Vyučovací styly učitelů.1. vyd., Praha: Portál, 2008, 124 s., ISBN: 978-80-7367-471-7 (brož.). VOLFOVÁ 7) FISCHER, Robert: Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování.2. vyd., Praha: Portál, 2004, 176 s., ISBN: 80-7178-966-6 (brož.). KOHOUTKOVÁ 8) FOŘTÍK, Václav & FOŘTÍKOVÁ, Jitka: Nadané dítě a rozvoje jeho schopností.1. vyd., Praha: Portál, 2007, 126 s., ISBN: 978-80-7367-297-3 (brož.). 9) FRANC, Daniel, ZOUNKOVÁ, Daniela & MARTIN, Andy: Učení zážitkem a hrou. 2. vyd., Brno:Computer Press, 2007., 200 s., ISBN: 978-80-251-1701-9. KRAHULCOVÁ 10) FRYJAUFOVÁ, Eva: Naučte své dítě efektivnímu učení.1. vyd., Brno: Computer Press, 2006, 95 s., ISBN: 978-80-251-1481-0 (brož.). 11) HUNTER, Madeline, C.: Účinné vyučování v kostce. 1. Vyd., Praha: Portál, 199, 101 s., ISBN: 80-7178-220-3 (brož.). MISAŘOVÁ 12) KAST-ZAHN, Anette: Jak naučit dítě pravidlům: rady pro rodiče dětí od 1 roku do 14 let. 1.vyd., Brno: Computer Press, 2008, 184 s. ISBN: 978-80-251-2042-2 (brož.). KOPŘIVOVÁ 13) KASÍKOVÁ, Hana: Kooperativní učení, kooperativní škola. 2.rozšířené a aktualizované vyd., Praha: Portál, 2010, 152 s., ISBN: 978-80-7367-712-1. 14) KOLEKTIV AUTORŮ: Efektivní učení ve škole. 1. Vyd., Praha: Portál, 2005, 142 s., ISBN: 80-7178-556-3 (brož.). JANOUŠKOVÁ 15) KOŠTÁLOVÁ, Hana & STRAKOVÁ, Jana et. al.: Hodnocení: důvěra, dialog, růst. 1. Vyd., Praha: SKAV, 2008, 107 s., ISBN: 978-80-254-2417-9 (brož.). 16) KOŠTÁLOVÁ, Hana, MIKOVÁ, Šárka, STANG, Jiřina.: Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. 1. Vyd., Praha: Portál, 2008, 152 s., ISBN: 978-80-7367-314-7 (brož.). AMBROŽOVÁ 17) KYRIACOU, Chris: Řešení výchovných problémů ve škole. 1. vyd., Praha: Portál, 2005, 151 s., ISBN: 80-7178-945-3 (brož.). VARGULIČOVÁ 18) LOKŠOVÁ, Irena & LOKŠA, Jozef: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. 1. vyd., Praha: Portál, 1999, 199 s. ISBN: 80-7178-205-X. ONDRUŠKOVÁ 19) MÁLKOVÁ, Gabriela: Zprostředkované učení: jak učit žáky myslet. 1. vyd., Praha: Portál, 2009, 116 s., ISBN: 978-80-7367-585-1 (brož.). HARVANČÁKOVÁ 20) MUNDER, Alison & ARCELUS, Jon: Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. 3. vyd., Praha: Portál, 2008, 119 s., ISBN: 978-80-7367-430-4 (brož.). MAZALOVÁ 21) PALENČAROVÁ, Jana & ŠEBESTA, Karel: Aktivní naslouchání při vyučování. 1. vyd., Praha: Portál, 2006, 104 s., ISBN: 80-7367-101-8 (brož.). LINHARTOVÁ 22) PRŮCHA, Jan: Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. aktualizované vyd., Praha: Portál, 2004, 141 s., ISBN: 80-7178-977-1 (brož.). SEDLÁČKOVÁ 23) PRŮCHA, Jan: Učitel: současné poznatky o profesi. 1. vyd., Praha: Portál, 2002, 154 s., ISBN: 80-7178-621-7 (brož.). 24) SHARRY, John: Řešíme problémy s výchovou dětí a dospívajících. 1. vyd., Brno: Computer Press, 2006, 144 s., 80-251-1295-0. NOVOTNÁ 25) SITNÁ, Dagmar: Metody aktivního vyučování.1. vyd., Praha: Portál, 2009, 150 s., ISBN: 978-80-7367-246-1 (brož.). KUBÍNOVÁ 26) SLAVÍK, Jan: Hodnocení v současné škole. 1. vyd., Praha: Portál, 1999, 192 s., ISBN: 80-7178-262-9 (brož.). PETROVÁ 27) STUCHLÍKOVÁ, Iva et al.: Zvládání emočních problémů školáků. 1. vyd., Praha: Portál, 2005, 176 s., ISBN: 80-7178-534-2 (brož.). 28) ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk & ŠIMANOVSKÁ, Barbara: Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. 1. vyd. (dotisk), Praha: Portál, 2010, 160 s., ISBN: 978-80-7367-801-2 (brož.). 29) VACEK, Pavel: Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. 1. vyd., Praha: Portál, 2008, 126 s., ISBN: 978-80-7367-386-4 (brož.). IV. Pedagogicko-psychologický výzkum ŠVAŘÍČEK, Roman & ŠEĎOVÁ, Klára: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd., Praha: Portál, 2007, 384 s., ISBN: 978-80-7367-313-0. SKUTIL, Martin et al.: Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. 1.vyd., praha: Portál, 2011, 256 s., ISBN: 978-80-7367-585-1. V. Další studijní materiály Školský zákon - Úplné znění zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), jak vyplývá z pozdějších změn ( Zákon č. 49/2009 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb.). Rámcový vzdělávací program Dostupný na: http://www.scio.cz/skoly/rvp/odstavec.asp?odstavecID=1030 [citováno online 2.2.2011]