Podněty k debatě se studenty učitelství přírodovědných předmětů :
Téma: Pro rozběh a realizaci environmentálních opatření potřebujeme dotace.
Předpoklady: přečtení doporučené literatury Faktor 4, shlédnutí klipů
* Která z nich považujete za kontaproduktivní a lehce zneužitelná?
Nevedou i původně dobře míněná opatření k diskvalifikaci úsilí o zlepšení životního prostředí, pokud nejsou včas vyhodnoceny a korigovány?
* Lze vytušit, kdy jde o pouhá deklarativní gesta ve prospěch ŽP?
Učitelské přesahy:
Envi- výchova --- "Jak s vaničkou nevylít i dítě?"
Jak (podle vašeho mínění, zkušeností) vytvořit program, v němž co největší podíl žáků dosáhne stanoveného cíle ve běžné lhůtě?
- Odcizení školy od života
- Verbální osvojování konkrétních poznatků
- Nedostatek praktických činností ve vyučování
- Odtržení duševní práce od tělesné