LITERATURA: Adler, A. (1993): Umění rozumět. Práh, Praha. Boutin, G. - Durning, P. (1994): Les interventions aupres des parents. Toulouse, Privát Bragdon, A. D. - Fellows, L. (2000): Trénink obou polovin mozku: soubor 60 cvičení, která rozvíjejí vizuální, matematické, sociální, emoční a další dovednosti. Portál, Praha. Caprio, F. - Berger, J. R. (2000): Pomoc autohypnózou. Portál, Praha. Cormier, W. H. - Cormier L.S. (1991): Interwieving strategies for helpers. Brooks-Cole, California. Čálek, O. (1992): Možnosti poradenské pomoci při prevenci výchovných obtíží. Karolinum, Praha. Čáp, J. (1993): Psychologie výchovy a vzdělávání. SPN, Praha. Dittrich, P. (1993): Pedagogicko-psychologická diagnostika. HaH, Jinočany. Drápela, V. (1997): Teorie osobnosti. Portál, Praha. Drápela, V. - Hrabal, V. a kol. (1995): Vybrané poradenské směry. Karolinum, Praha. Dreikurs, R. (1990): Disciplině without tears. E. P. Dutton, New York. Erikson, E. H. (1999): Životní cyklus rozšířený a doplněný. LN, Praha. Frankl, V. E. (1994): Člověk hledá smysl. Psychoanalytičke nakladatelství, Praha. Fromm, E. (1996): Lidské srdce. Český klub, Praha. Fromm, E. (1997): Anatomie lidské destruktivity. LN, Praha. Gavora, J. - Pružinská, J. (1995): Poradenský proces. Sociologické nakladatelství, Praha. Glaser, W. (2001): Terapie realitou. Portál, Praha. Hadj Moussová, Z. (1995): Komunikace mezi učitelem a poradenským psychologem. Pedagogika č. 4/95 Hadj Moussová Z. (1996): Postoje učitelů ZŠ k integraci postižených. Speciální pedagogika 2/1996 Helus, Z. (2001): Úvod do sociální psychologie. PedF UK, Praha. Helus, Z. (1982): Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN, Praha. Helus, Z. (1984): Vyznat se v dětech. SPN, Praha. Hennig, C. - Keller G. (1996): Antistresový program pro učitele. Portál, Praha. Hrabal, V. - Hrabal, V. ml. (2001): Diagnostika. PedF UK, Praha. Hrabal, V. (1993): Sociální psychologie II. PedF UK, Praha. Hrabal, V. (1988): Jaký jsem učitel. SPN, Praha. Hrabal, V. ml. - Man, F. - Pavelková, I. (1984): Psychologické otázky motivace. SPN, Praha. Hrabal, V. - Valentová, L. - Lustigová, Z. (1993): Testy a testování ve škole. PeF UK, Praha Hickson, A. (2000): Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Portál, Praha. Ivey, A. E. - Simek-Downing, L. (1980): Counselling and psychotherapy: skills, theories and praktice. Prentice Hall, New York. 67 Jedlička, R. (2000): Psychologická první pomoc v práci výchovného poradce. PedF UK, Praha. Kastová, V. (2000): Krize a tvořivý přístup k ní: typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. Portál, Praha. Kerrová, S. (1997): Dítě se speciálními potřebami. Portál, Praha. Kopřiva, K. (1999): Lidský vztah jako součást profese. Portál, Praha. Křivánek, V.: Počáteční čtení. PedF UK, Praha. Křivohlavý, J. (1993): Povídej - naslouchám. Návrat, Praha. Kubová, L (1995): Speciálně pedagogická centra. Septima, Praha. Lokšová, I. - Lokša, J. (1999): Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: teoretická východiska a praktické postupy, hry a cvičení. Portál, Praha. Mareš, J. - Křivohlavý, J. (1990): Sociální komunikace ve škole, SPN, Praha. Martin, M. - Waltmannová-Greenwoodová, C. (1997): Jak řešit problémy dětí se školou. Portál, Praha. Matějček, Z. (1992): Dítě a rodina v psychologickém poradenství. SPN, Praha. Matějček, Z. (1991): Praxe dětského psychologického poradenství. SPN, Praha. Matějček, Z. - Dytrych, Z. (1994): Děti, rodina a stres. Galén, Praha. Monatová, L. (2000): Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dítěte. Paido, Brno. Musil, J. V. (1999): Speciální psychologie. UP, Olomouc. Novosad, L. (2000): Speciální poradenství. Portál, Praha. Pease, A. (2001): Řeč těla. Portál, Praha. Pokorná, V. (1997): Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Portál, Praha. Pražská skupina školní etnografie (1993): Co se v mládí naučíš.... PeF UK, Praha. Rogers, C. R. (1998): Způsob bytí. Portál, Praha. Satirová, V. (1994): Kniha o rodině. Práh, Praha. Schmidbauer, W. (2000): Psychická úskalí pomáhajících profesí. Portál, Praha. Šindelářová, B. (1996): Předcházíme poruchám učení. Portál, Praha. Svoboda, M. (ed.) - Krejčířové, D. - Vágnerová, M. (2001): Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Portál, Praha. Švancara, J. a kol. (1974): Diagnostika psychického vývoje. SPN, Praha. Vágnerová, M. (1997): Psychologie problémového dítěte školního věku. Karolinum, Praha. Vágnerová, M. (1999): Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál, Praha. Vágnerová, M. (2002): Vývojová psychopatologie I. TUL, Liberec Vágnerová, M. - Valentová, L. (1991): Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. PeF UK, Praha. Vybíral, Zb. (2000): Psychologie lidské komunikace. Portál, Praha. Zelinková, O. (2001): Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Portál, Praha. Watzlawick, P. a kol. (1999): Pragmatika lidské komunikace. Konfrontace, Praha. 68