Evropská Základní škola Brno Čejkovická 10 Brno-Vinohrady 628 00 P3071223 P3071226 P3071225 P3071224 základní údaje : lod školního roku 2002/2003 ljediná taková škola v Brně lškola je rozdělena do dvou větví – českou a mezinárodní lo školu mohou mít zájem jak rodiče čeští, tak jiných národností lděti národností: Itálie, Velké Británie, Nizozemí, Švédska, Japonska, Německa, Ruska, Rakouska, USA, Kanady, ale i Íráku a Lybie nádvoří školy : P3071221 lnejvětším rozdílem v systému vzdělávání od ostatních základních škol je cizí vyučovací jazyk lčeštině se zde děti učí jako cizímu jazyku lspolu s českými spolužáky navštěvují hudební, výtvarnou, tělesnou výchovu, tak jim je umožněn kontakt s českými dětmi Běžná hodina v české třídě: P3071185 P3071188 P3071189 P3071197 lje to státní škola, kam docházejí i české děti, kterým se samozřejmě také věnují kvalifikovaní pedagogové učící v mezinárodních třídách lškolné nevybírají, vzdělání je bezplatné, nicméně se nebrání případnému sponzorování na nadstandardní služby ze strany rodičů l l P3071199 P3071200 P3071210 ldruhý stupeň: žáci absolvují nový předmět Evropská studia, který vznikl ve spolupráci se zahraničními odborníky a integrují se v něm témata z biologie, dějepisu, zeměpisu a umění lcílem tohoto předmětu : vytvořit u dětí povědomí, že žijí ve společné Evropě, kde je důležitá vzájemná tolerance nejen jazyková, ale i životního stylu P3071194 P3071216 lděti se učí být otevřené a vstřícné k lidem jiných jazykových a národnostních společenství ldůležitou součástí výuky je i výchova k demokracii, založená na studiu modelů společenských systémů v minulosti i dnes, a s tím spojená výchova ke kritickému myšlení chodby školy : P3071204 P3071208 P3071201 chodby školy : P3071212 P3071213 lmezinárodní třídy : projekt výuky v těchto třídách byl vypracován ve spolupráci se zahraničními odborníky podle požadavků Výzkumného ústavu pedagogického tak, aby odpovídal naší školní soustavě. lk iniciaci jeho vzniku došlo 20.června 2000, kdy bylo Zastupitelstvem města Brna schváleno finanční zajištění experimentu Evropská základní škola. lministerstvo školství podpořilo návrh brněnského magistrátu finančně pomoci tomuto projektu P3071202 zajímavosti z ročního plánu : ldivadelní představení i v angl.jazyce lbesedy o kriminalitě lbesedy s policií lHalloween party lnávštěva centra pro volbu povolání / IPS/ ldopravní výchova - výukový program lzimní hry v přírodě l pracovní koutky : P3071206 P3071205 pracovní koutky : P3071215 P3071214 další zajímavosti: lučí zde jak čeští, tak zahraniční učitelé(Sarah Irving B.Sc. / B.Ed. , Mgr. Kacer Susan , Mgr. Kamil Cmunt,... ) lzájmová činnost : crafts , žurnalistický kroužek, jazyky : anglický, německý, ruský l zábavné odpoledne, míčové hry,... lsoutěže a olympiády: v konverzaci z AJ, l fyzikální,matematické, recitační, výtvarné, sportovní, PROJEKT – iEARN,.... l l PROJEKT l„Voda -základ života“ Úvod: P3241235 P3241236 P3241237 lAtmosféru celého dne se nám podařilo navodit díky písni Modlitba za vodu. lProjektový den byl motivován příběhem vodníka, který se zajímá o minerální vody, jejich vlastnosti a místa, kde všude je může najít – lázně. lKaždý žák vodníkovi sbírá co nejvíce pentliček za snahu a splnění všech úkolů. lSoučástí úvodu bylo také vyplnění pretestu, který byl sestaven na základě pracovní náplně jednotlivých stanovišť. l l P3241238 P3241239 lProjektu se zúčastnilo i l 9 dětí z mezinárodní třídy, z nichž některé mluvily pouze anglicky. l P3241240 BIOLOGIE: lRozhovor o pitném režimu l - množství l - pocení, vyplavování l - pitný režim u sportovců l - nedostatek vody – dehydratace l - nevhodné nápoje l - pravidla lPracovní list - ochutnávka P3241258 P3241254 P3241256 P3241245 P3241250 CHEMIE: l lPokus č.1 l Pozorování tří vzorků vody pod mikroskopem – l lPokus č.2 l Důkaz, že teplá voda stoupá k hladině l lPokus č.3 l Důkaz přítomnosti vápníku v minerální vodě a jeho vliv na tvorbu vodního kamene l Odstranění vodního kamene lDěti své pokusy zaznamenávají P3241244 P3241252 P3241246 P3241248 FYZIKA: P3241243 P3241249 P3241264 lPokusy: lVolná vodní hladina lPlování ve vodě lPlování ve slané vodě lPovrchové napětí vody lVodní vír l lTělovýchovná chvilka l P3241253 GEOGRAFIE: lMapa – rozhovor, vysvětlení lNázvy lázní – rozstříhané lístečky, určení na mapě l„Cesta z Brna do lázní“ po řekách lHra – zapamatování si co nejvíce lázní l P3241251 P3241255 P3241259 P3241260 HISTORIE: lEtikety l„V jakých vodách žili vodníci?“ lHistorie nejvýznamnějších lázní lPracovní list P3241247 Pracovní list historie - úkol: popisování obrázků pomocí vyhledávání v knihách a obrazových materiálech Letecky.jpg Organizace třídy, aktivní práce na všech stanovištích: P3241261 P3241262 ZÁVĚR: P3241265 P3241266 Pohybová chvilka – uvolnění, odreagování, motivace P3241267 P3241268 Zhodnocení, rozloučení: P3241270 P3241269 lTento den byl nejen pro nás, ale i pro děti výjimečný… lSnaha, spolupráce, nové poznatky, ale i radost la zábava byly nám všem společné a umožnily nám prožít nevšední den v nevšední škole.