Ukázky závěrečných zpráv inspektora 1. Závěrečná zpráva Jako inspektor jsem měla pozorovat a hodnotit všechny učitele a jejich aktivity během projektu. Tato funkce je podle mě velmi důleţitá tím, ţe dá zpětnou vazbu učitelům specialistům, kteří nemusí některé zádrhele během jejich výuky zaregistrovat. Úvodní motivace: -probíhala na koberci, uvaděč byl převlečen za čaroděje, coţ děti hodně zaujalo a s napjetím čekaly, co se bude dál dít - úvod byl zakončen rozdělením do skupin díky barevným papírkům - uvaděč mluvil hodně monotónním hlasem, takţe děti měly tendenci ztrácet pozornost - uvaděč si také vzal na starost skupinky dětí, které skončily na stanovišti dříve neţ ostatní, kde shrnuly své záţitky ze stanoviště a tím nahradily závěrečné shrnutí na konci. Biologie: - na tomto stanovišti našly spoustu pomůcek a ukázek - nejzajímavější aktivitou na tomto stanovišti, ale byla praktická část, kdy děti barvily látku potravinářskými barvami a po té si kaţdý mohl svůj výtvor ponechat - aktivity byly voleny tak, ţe všechny děti byly stále zapojeny - na tomto stanovišti , jako na prvním ze dvou stanovišť, proběhlo závěrečné shrnutí všeho, co se zde děti dozvěděly a co měly za úkol dělat Fyzika: - stanoviště bylo pro kaţdou skupinku jako divoké probuzení, učitelka specialistka na ně hlasitě a rázně chrlila úkoly, některé děti to hodně zaktivizovalo, jiné bohuţel zastrašilo - dále bych přiloţila poznámku paní učitelky třídní, které se zdály některé aktivity na děti moc náročné, nebo neměli látku ještě probranou - na druhou stranu se děti na tomto stanovišti dozvěděly velmi uţitečné informace pro běţný ţivot Chemie: - velký plus, který je pro chemické stanoviště je, ţe si učitelka-specialistka zvolila místo svého stanoviště hned u umyvadla, kde to bylo velmi praktické - aktivity byly velmi zábavné a vhodné pro děti daného věku - bohuţel na tomto stanovišti neproběhlo závěrečné shrnutí Geografie: - na stanovišti pro geografii, bylo připraveno spousta materiálů a pomůcek pro aktivity a děti jen s nadšením očekávaly, co vše budou moci s tolika pomůckami vytvořit - na tomto stanovišti byly jen dvě aktivity, ale myslím, ţe si díky nim děti odnesly hodně nových nebo oprášených informací - také zde si vyrobily výkres, který si mohou ponechat - bohuţel stanoviště bylo také bez závěru Historie: - historické stanoviště bylo plné obrázků a kníţek - podle paní třídní učitelky bylo i plné textů, coţ se jí moc nelíbilo, v textech byly ale zvýrazněné jen určité pasáţe, které měly dětem pomoci při aktivitě, coţ děti plně vyuţívaly a vůbec jim nedělalo problém jednu nebo dvě věty přečíst a pokud měly zájem, přečetly i více. - toto stanoviště jako druhé zařadilo závěr, učitelka-specialistka s dětmi probírala, co nového se dozvěděly a co jiţ znaly Závěr: - organizátorka měla pro děti připravený soutěţní hru, které vycházela z toho, co se děti během dne naučily a dozvěděly - organizátorka řekla na začátku hry dětem pravidla, které bohuţel při porušení pravidel ze strany dětí uţ neřešila - děti na pokyn zvedaly ruce, kdo byl první, tak jeho skupinka vybírala otázku, toto řešení se mi nezdá spravedlivé a také se několikrát stalo, ţe byl vyvolán někdo 2. Závěrečná zpráva: 1) Úvod: Na začátku bylo pěknou a příjemnou cestou dětem řečeno, co se na dnešním projektu bude dít. Úvod prováděla Pavla Sýkorová a její výstup byl velice zdařilý. Děti nadšeně poslouchaly a těšily se, co bude dál. 2) Historie: tuto část odučily Michaela Petrová a Markéta Prudilová. Historická část začínala velice pěknou pohádkou, kterou Míša vytvořila sama pro účely projektu. Dětem se pohádka líbila a zajímalo je, co vše se o papíru dovědí. Jediný problém byl ve slově historik, které ze začátku nebylo dětem dostatečně vysvětleno. Míša vystupovala sebevědomě a mile, dětem se líbila. V rámci historie následně Markéta s dětmi psala na papír husími brky a tuší. Měla velice dobré vystupování a klidný hlas, který uklidnil i děti. Občas byl problém v tom, ţe pouţila hovorové výrazy. Aktivita děti bavila a velice se jim líbila. 3) Chemie a fyzika: tuto část vedla Markéta Uhlířová spolu s Janou Prokopovou. Děti byly rozděleny do dvou skupinek. V jedné skupince ručně vyráběly papír a ve druhé skupince psaly tajný vzkaz. Přichystané aktivity byly velice pěkné a dle našeho názoru nejzdařilejší. Výroba papíru byla trošku delší neţ psaní tajného vzkazu, ale Jana neměla problém improvizovat a udrţet pozornost dětí při jiné aktivitě. Aktivitu s tajným vzkazem by ale nebylo moţné provádět s celou třídou (kvůli ohni). U Markéty je vidět velice pěkný vztah k dětem, ale měla by lehce zapracovat na hlase. 4) Biologie: Děti měly za úkol sestavit z barevného papíru tulipán. Práce byla prováděna pod vedením paní učitelky, kterou v rámci biologie byla Jaroslava Švarcová. Aktivita byla velice líbivá a zajímavá, děti se snaţily vyrobit co nejkrásnější tulipán. U Jarky bylo vidět, ţe má větší zkušenost s dětmi a opravdu rozumí tématu, o kterém učila (cibuloviny). Neměla problém s kázní, celkový dojem byl velice pěkný. 5) Zeměpis: V této části projektu se pracovalo s myšlenkovou mapou a promítnutím souhvězdí na papír. Aktivity byly pěkně vedeny, nebyl problém s kázní a děti práce bavila. Práci dělala Veronika Kadlecová a Dagmar Urbánková. 6) Závěr: Závěr, který byl pod vedením Lenky Pitronové a Veroniky Strnadové byl velice pěkně vymyšlený a provedený. Lenka měla pro děti připravenou aktivitu na třídění odpadu. Tato část byla zajímavá a líbivá. Lenka mluvila přirozeně a ve třídě dokázala udrţet klid a pozornost dětí. Veronika s dětmi hrála AZ kvíz, který měla krásně připravený a skrze něj si děti zopakovaly své znalosti. Dětem se velice líbil. Byl trošku problém s ruchem, protoţe se jednalo o pozdější aktivitu. 7) Shrnutí celkově: Celý projekt byl pěkně provedený a dětem se velice líbil, o čemţ svědčí i jejich zpětná vazba dva týdny po ukončení projektu. Jediné, v čem byl problém, bylo rušení z řad studentek, které zrovna neučily.