D:\FRONTPAGE THEMES\NATURE\ANABNR2.PNG Prezentace výukového projektu do předmětu Praktikum tvorby výukových projektů JAK SE ŽIJE NA STATKU Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF Zpracovaly: Jana Makovičková, Martina Kubišová Typ studia: PS Skupina: D Ročník: 4. Školní rok: 2007/2008 Realizace: 2. ročník, ZŠ Merhautova, 25.4.2008 n n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF nTyp projektu: npodle délky: krátkodobý npodle navrhovatele: uměle připravený npodle účelu: problémový npodle informačních zdrojů: vázaný npodle prostředí: školní npodle počtu zúčastněných: společný npodle organizace: vícepředmětový nSmysl projektu: nPomoci dětem získat více informací o životě na statku. n n nVýstup: nNávrh statku včetně nabídky zdejších produktů. n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF Předpokládané cíle: nkognitivní: n- žák vyjmenuje alespoň 5 domácích zvířat n- vyhledá informace z encyklopedií n nafektivní: n- žák si uvědomí hodnotu domácích zvířat a polních plodin n npsychomotorické: n- žák nakreslí návrh statku n nsociální: n- žák spolupracuje se svými kolegy ve skupině n (vytvoření názvu statku, výběr zvířat …) n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n Předpokládané činnosti: n n vyhledání informací v encyklopediích n n kresba návrhu statku n n nabídka a prodej produktů n n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF nOrganizace výuky: n n1. vyučovací hodina: motivace, seznámení s projektem, myšlenková mapa, rozdělení rolí ve skupině n n2. vyučovací hodina: děti po skupinkách vytváří svůj návrh statku – název, zvířata, plodiny, nákres n n3. vyučovací hodina: prezentace jednotlivých skupin, hodnocení n n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF nPředpokládané výukové metody: n nMetody slovní: n- monologické: vysvětlování, vyprávění n- dialogické: rozhovor, brainstorming n- práce s knihou n nMetody názorně demonstrační: n- demonstrace obrazů statických n nMetody praktické: n- grafické a výtvarné činnosti n n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF nPředpokládané pomůcky: n nbalicí papír, pastelky, noty, keyboard, encyklopedie, papíry, razítka, samolepky n nZpůsob prezentace projektu: n nÚstní prezentace vlastního statku ostatním skupinám. n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF nZpůsob hodnocení: n n- učitel hodnotí ústně v průběhu činnosti dětí, na závěr zhodnotí prezentace dětí; n- žáci zhodnotí sebe i své spolupracovníky písemnou i ústní formou. n nKriteria hodnocení: n nHodnocení prezentace: n- hlasitost n- zřetelnost n- nekoktat n- bez smíchu n- přemýšlet n n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF II. Realizace projektu n Charakteristika třídy n nProjekt jsme realizovaly v 2.A na Základní škole Merhautova. Ve třídě je 28 dětí. V době realizace jich bylo pouze 13. Jsou zvyklé pracovat ve skupinkách a celkem úspěšně spolupracují. n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF Průběh projektu n n1.vyučovací hodina n nMotivace: nS dětmi jsme na začátek zazpívali píseň Strýček Donald farmu měl. nNa jejím základě jsme si povídali o farmě a vyvodili název projektu. n C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\statek.JPG n n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n Porovnávání zvířat: děti porovnávaly hmotnost a výšku zvířat (strýček Donald potřebuje znát rozměry zvířat, aby mohl správně postavit chlévy). n Brainstorming a myšlenková mapa: Co vás napadne, když se řekne statek? n Na základě myšlenkové mapy jsme vyvodily činnosti realizované v průběhu další hodiny. n Informace o prezentaci, stanovení kritérií. n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\stavba 27.4 024.JPG C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\Kopie statek51.JPG Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n2. vyučovací hodina nDěti jsme rozdělily do skupin, ve kterých pracovaly až do konce. n- Rozdělení rolí: děti si ve skupině rozhodly, kdo co bude dělat (farmář, zvěrolékař, obchodník, zemědělec, stavitel). n- Děti společně vymyslely název statku a zvířata, která chtěly chovat. n- Dále každý pracoval podle své role: zemědělec vymýšlel, co pěstovat na poli; farmář se zabýval potravou pro zvířata; zvěrolékař zjišťoval informace o zvířatech; obchodník sepsal produkty statku a jejich ceny, stavitel navrhl vzhled statku. n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\statek3.JPG Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\statek2.JPG Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\stavba 27.4 017.JPG Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\statek4.JPG C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\stavba 27.4 024.JPG Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n n3. vyučovací hodina nŽáci po skupinách prezentovali své práce před tabulí. Ukázali nákres statku. Každý člen skupiny přečetl vlastní zjištěné informace. Nakonec paní učitelka koupila od dětí některý z nabízených produktů. C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\statek8.JPG Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF n C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\statek7.JPG Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF nNakonec následovalo zhodnocení. Každý dostal papírek s razítkem nějakého domácího zvířete, na který psal hodnocení sebe i svých kolegů. n Stationery C:\Wendy\anabnr2.GIF Děkujeme za pozornost C:\Documents and Settings\Studentky\Data aplikací\Microsoft\Media Catalog\stavba 27.4 040.JPG