Environmentální vzdělávání cílí na změnu chování lidí ve prospěch udržitelného života. Rozběhu a realizaci mnoha environmentálních opatření pomáhají dotace.
Environmentální klip
Vedou skutečně všechna opatření k účinným změnám ve prospěch životního prostředí?
Nejsou mnohá z nich kontaproduktivní a lehce zneužitelná?
Nevedou i původně dobře míněná opatření k diskvalifikaci úsilí o zlepšení životního prostředí, pokud nejsou včas vyhodnoceny a korigovány?
"Jak s vaničkou nevylít i dítě?" :
* Jaká témata jsou dosud v environmentálním vzdělávání řešena nedostatečně?
* Jak do běžného rozhodování vkládat environmentální perspektivu?
* Jak rozlišit pouhá deklarativní gesta ve prospěch ŽP ?
* V čem dnes cítíme rozpor ?
* Jak do budoucna zabránit, aby upřímné snahy pečovat o ŽP, nebyly diskreditovány?