GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro 2012 Místo animace vyfoťte (min. 1, max. 3 snímky) jednu věc z výběru čtyř druhů níže a napište k ní vlastními slovy její reálný příběh (min. 400 znaků). Vzhledem k příslušnosti ke katedře výtvarné výchovy, bude dobré, když si vyberete nějaký předmět s určitou uměleckohistorickou hodnotou, ale není to podmínka. Daný předmět by měl být nositelem významného příběhu z hlediska vaší osobní, zejména rodinné historie. Neváhejte proto o sdělení případných podrobností k vybranému předmětu poprosit své předky :o). Zadání je inspirované workshopem PhDr. Alexandry Brabcové, realizovaným v březnu 2012 v Muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně. Jedná se o jeho zkrácenou variantu (workshop ve Zlíně byl dvoudenní). Svou práci zpracujte do powerpointového souboru ve struktuře: 1. slide: na prvním řádku pojmenování předmětu (obecné může být doplněno třeba nějakým domácím pojmenováním, přezdívkou atd.); na druhém řádku vaše jméno a příjmení; poté odstavec s vaším textem = prezentace toho, proč jsme si předmět zvolili: jaký význam má pro vaši rodinu - jaký příběh se za ním skrývá - kdo a co vám o historii předmětu, o které jste se nemohli dozvědět skrz vlastní zkušenost, pověděl - jaký význam má předmět pro vás - je význam daného předmětu nějak obsažen i ve formě jeho uchovávání v rámci bytu apod.; na závěr textu zmiňte ve větě odpověď na tuto otázku: Kdybyste předmět dali do muzea či na výstavu jako prezentaci své rodinné historie, jakou popisku byste k němu dali? Rozepisujte se jen o tom podstatném, nepište prázdné věty, kterými budete text jen zbytečně protahovat a nic významného tím nesdělovat, jako např.: „Už nevím, co víc bych k tomu řekl/a.“ 2. (až případný 4. snímek) na dalším slidu (slidech), pokud to půjde: jeden snímek = jeden slide Termín odevzdání do Odevzdávárny: optimálně do úterý 8. května, abychom se na to mohli společně 10. května podívat (ze všech příspěvků složím jeden powerpointový soubor, o němž si budeme společně ve výuce povídat); pokud je to pro vás časově splnit z nějakého závažného důvodu nemožné, vložte mi to do Odevzdávárny do 31. května. Prosím, nafoťte si to a napište vlastními slovy výhradně sami, ať je to opravdu jako celek vaše osobní „výpověď“. Nic si zbytečně nevymýšlejte (je to velmi subjektivní úkol), buďte pravdiví k sobě i ke spolužákům/čkám, tak vám to nejvíc dá. Pokud můžete, přineste daný předmět 10. května na náš seminář i ve fyzické podobě. Živé zúčastněné sdílení je v objektovém učení velmi významné, tak zkuste v hojném počtu přijít, i když si později budete moci mozaikovitý powerpointový soubor prohlédnout ve Studijních materiálech v ISu. Níže vybírám z materiálů PhDr. Alexandry Brabcové, které platí i jako vaše zadání: Všechny předměty mají příběh, který mohou vyprávět (zadání pro dílnu mezigeneračního učení v muzeu i ve škole na březnovém semináři ve Zlíně) Předměty, které nás obklopují doma, jsou nám drahé. Připomínají nám něco, co se přihodilo v našem životě. Suvenýry z dovolené nám připomínají příjemné chvíle. Fotografie nám připomínají místa a lidi. Předměty, které přecházejí z rukou jedné generace do druhé nám vyprávějí o našich předcích a o historii naší rodiny. Každý účastník by si měl sebou přivézt předmět, který se vztahuje k jedné z uvedených kategorií. Jedná se pouze o předměty a příběhy, které jste ochotni sdílet s ostatními, které nejsou pro Vás příliš intimní.