Délka praxe: Vzdělání: Škála: (nezvládá) 0 - 1 - 2 - 3 (zvládá) 1. VZDĚLÁVÁNÍ 1.1 Plánování volí stěžejní přístupy a metody vzdělávání směřující k naplňování dlouhodobých vzdělávacích cílů; stanovuje dílčí vzdělávací cíle z hlediska dlouhodobých vzdělávacích cílů; k naplnění dílčích vzdělávacích cílů a podle charakteru vzdělávacího obsahu volí vhodné metody a organizaci výuky; "vybírá smysluplný obsah a promýšlí návaznost, komplexnost a provázanost vzdělávacího obsahu;" při plánování vychází z reflexe průběhu a výsledků předchozího vzdělávání; "plánuje, jakým způsobem bude stavět na dosavadních zkušenostech a znalostech dětí;" "připravuje pro děti hračky, materiály, učební pomůcky a využití různých zdrojů informací včetně moderních informačních technologií;" "volí způsoby diferenciace a individualizace vzdělávání (vzdělávací cíle, obsah, metody a organizaci učení) dle potřeb konkrétních dětí;" "plánuje, z čeho a jak pozná, že u dětí dosáhl stanovených cílů. Rozhoduje o způsobu reflexe a hodnocení procesu a výsledků učení dětí;" "předvídá situace, které při učení mohou nastat, a promýšlí varianty jejich řešení;" "volí postupy, které respektují sociální povahu učení a umožňují interakci mezi dětmi;" celkem 0 1.2. Prostředí pro učení vytváří prostředí vzájemné úcty a respektu; podporuje spolupráci mezi dětmi; "vyjadřuje dětem důvěru a pozitivní očekávání, podporuje jejich sebedůvěru;" rozpoznává odlišné potřeby a možnosti jednotlivých dětí a reaguje na ně; projevuje porozumění pro jejich potřeby; "dává dětem prostor pro vyjádření, naslouchá dětem a poskytuje jim zpětnou vazbu; dbá na to, aby si děti naslouchaly navzájem a aby naslouchaly učiteli; " "zvládá chování dětí ve třídě, které je chápáno jako dodržování dohodnutého řádu a pravidel chování a soužití ve třídě; při řešení a rušivého chování jedná rázně, důsledně, ale současně s důrazem na důstojnost a vzájemný respekt;" "přizpůsobuje prostředí třídy, její uspořádání a vybavení potřebám dětí a plánovaným činnostem, prostředí podporuje a umožňuje širokou škálu spontánních činností; " celkem 0 1.3 Procesy učení "vede vzdělávání podle připraveného plánu, aktuálně reaguje na vývoj situace a na potřeby a možnosti jednotlivých dětí, neztrácí zaměření na stanovené cíle učení; " využívá širokého spektra metod a forem práce s důrazem na aktivní učení žáků; "diferencuje a individualizuje vzdělávání vzhledem k možnostem a potřebám jednotlivých dětí, snaží se o dosažení osobního maxima u každého dítěte;" průběžně udržuje a podněcuje vnitřní motivaci dětí k učení; "komunikuje s dětmi způsobem, který odpovídá jejich věku, kultivovaně, jasně, srozumitelně; " celkem 0 1.4    Hodnocení vzdělávacích pokroků dětí "hodnotí procesy učení - poskytuje průběžně popisnou zpětnou vazbu (zaměřenou na dosahování cílů) k vzdělávacím činnostem a chování dětí, hodnotí postup, schopnost vynaložit úsilí, zájem, úroveň spolupráce apod.; " "hodnotí výsledky učení, tj. míru dosahování kompetencí (znalosti, dovednosti, postoje i hodnoty) s ohledem na individuální možnosti dětí a vzhledem k očekávaným výstupům;" využívá hodnocení podporující zejména vnitřní motivaci dětí k učení; "vede děti, zejména nejstarší, k přebírání zodpovědnosti za vlastní učení, u dětí rozvíjí dovednost sebehodnocení a vzájemného hodnocení; " celkem 0 1.5 Reflexe výuky "vyhodnocuje zvolené strategie, metody a organizaci vzdělávání vzhledem k plánovaným cílům, ale i jejich dosažení;" porovnává plánované vzdělávací cíle a skutečně dosažené výsledky; "shromažďuje a využívá zdroje, které mu pomáhají reflektovat efekty vzdělávání; " vyhodnocuje vliv vzdělávacích činností na pokrok každého dítěte; celkem 0 2. KONTEXT VZDĚLÁVÁNÍ 2. 1 Rozvoj školy a spolupráce s kolegy "podílí se na rozvoji školy a zkvalitňování jejího vzdělávacího programu, na přípravě a realizaci společných projektů školy; " "přispívá k vytváření pozitivního sociálního klimatu školy založeného na vzájemném respektu, sdílení společných profesních hodnot a spolupráci;" spolupracuje s kolegy i vedením školy na zkvalitňování předškolního vzdělávání; celkem 0 2. 2 Spolupráce s rodiči a širší veřejností "komunikuje a spolupracuje se zákonnými zástupci dětí na základě partnerského přístupu, založeného na vzájemné úctě, respektu a sdílené odpovědnosti za rozvoj dětí; " usiluje o vtažení zákonných zástupců dětí do života školy; poskytuje rodičům co nejvíc informací o procesu i výsledcích učení dítěte; získává od zákonných zástupců dětí informace o sociálním a kulturním prostředí dítěte s cílem společně s nimi hledat cesty k jeho rozvíjení; komunikuje a spolupracuje s dalšími partnery školy; dokáže prezentovat a zdůvodnit vzdělávací program školy rodičům i širší veřejnosti; celkem 0 3. PROFESNÍ ROZVOJ UČITELE projevuje zaujetí pro profesi a pro práci s dětmi; "průběžně reflektuje svou práci (nejen přímou vyučovací povinnost), tj. je schopen popsat, analyzovat a zhodnotit ji, vysvětlit důvody svého profesního jednání, případně navrhovat alternativní způsoby práce;" na základě reflexe a sebereflexe plánuje svůj další profesní růst a své profesní kompetence průběžně rozvíjí; "plán svého profesního rozvoje koordinuje s úkoly a cíli školy, ve které učí;" "k profesnímu rozvoji využívá rozmanité dostupné prostředky, např. literaturu, internet, konzultace s kolegy, kurzy dalšího vzdělávání učitelů;" svůj profesní růst průběžně vyhodnocuje a své profesní pokroky je schopen prokázat; "své odborné problémy, otázky i pokroky sdílí s kolegy; " "pečuje o své fyzické a psychické zdraví, aktivně čelí stresu a syndromu vyhoření." celkem 0