žTřída: 7 žHodinová dotace: 6 hodin žVzdělávací oblast: Člověk a zdraví žPrůřezové téma: Mediální výchova ž žVýchovně vzdělávací cíle: žŽák definuje pojem reklama. žŽák zná způsoby reklamní prezentace. žŽák pohlédne na reklamu z hlediska analytického a kritického. žŽák se seznámí s technikami a prvky reklamy, které ovlivňují spotřebitele. ž žBrainstorming na téma reklama žPráce s textem – první část pracovního listu ž - úkol 1 (definice) - úkol 2 (sdělení reklamy žRozdělení do skupin - Slož větu ž ž Kinder čokoláda vyrobena speciálně pro děti. Dny jsou tu pro tebe, měj Always u sebe. žHodnocení reklamy v TV spot v Bilboard v popř. letáky a propagační předměty žPo celou dobu projektu bude mít učitel spuštěnou prezentaci, která bude žáky navádět k činnosti. ž žSkupinová práce žSkupina č.1 – Tv spot – Tato skupina má za úkol zpracovat pomocí scénky televizní reklamu. žSkupina č.2 – Radio spot – U této skupiny jsou dvě možnosti zpracování. V ideálním případě, namluví reklamu do školního rozhlasu. V případě, že tato možnost nelze realizovat, je možnost namluvit spot do mikrofonu za papírovou zástěnou. Zástěna je nutná, aby nebyl vidět výraz tváře a gestikulace. žSkupina č. 3 – Bilboard – Tato skupina bude mít k dispozici papír velikosti A1, fotografie a popisky právě jejich produktu. Pastelky, fixy a jiné psací potřeby, lepidlo, nůžky. (obrázky a popisky viz přílohy) Pomocí tohoto musí zpracovat bilboard. žSkupina č. 4 – Vytvoří leták, taktéž pomocí obrázků a popisků. Podmínkou tohoto je nalákat zákazníka na nejlepší cenu. ž žPráce s textem - Jak reklama ovlivňuje každodenní život? vučitel nejprve přednese článek, poté rozdá druhou část pracovního listu. v vvypracování úkolů, vztahujícím se ke článku v vžáci se pokusí vymyslet podobný příběh, či situaci ž ž ž Ráno. Budí mě ten nový mobil od Vodafonu za 7Kč. Je to tedy v mých rukou, jestli vstanu, nebo ne. Rozhoduji se pro tu první možnost, takže po vykonání potřeby na tak čistém záchodě, že by se z něj dalo jíst, protože je umytý Domestosem, díky němuž miliony bakterií zemřely, se ocitám v koupelně. Tam nemám strach o své zuby, neboť používám Colgate - kartá...ček zubařů. Snídám samozřejmě sušenky BeBe, ...aby mi nechyběla energie, k tomu popíjím Granko, neboť ráno dělá den a nakonec si nezapomenu vzít svůj Actimel, jinak budu mít oslabenou obranyschopnost. Po každém jídle si dávám žvýkačky Orbit, které snižují riziko vzniku zubního kazu až o 40%. Jdu se převléct. Musím ovšem použít Rexonu, ta mě nezradí. Beru si to staré tričko, ale protože bílá bílou je, vezmu si s úsměvem ještě svetr, který ovšem není nový, jen vypraný v Perwolu. Zamířím do koupelny, abych si učesala své vlasy, umyté šamponem Elséve od L´Orealu, vždyť já za to stojím. Před zrcadlem už ale mamka řeší dilema, jakou si vzít řasenku. Jestli Obsesión a bude tak posedlá objemem a délkou svých řas, což není hřích, nebo Astor, protože je krásné být sama sebou. To už je vzhůru i taťka. Smaží si volské oko na pánvi od Tefalu, neboť chytré věci nenahradíš. Co to tu tak krásně voní? Áá, Jihlavanka, poctivá káva. Obouvám si boty od Rena, které už nevyzuji. Na svačinu mám Disko, abych ve škole mohla zatočit s nudou, a Kofolu. Tu přece miluji, takže není co řešit. Brácha ovšem dává přednost Spritu, žízeň totiž nikdy nevyhraje, mamka Aquile, aby byla zdravější a krásnější jako miss a taťka má více chuti do života s Poděbradkou. Odcházím a protože jsem pojištěna u České pojišťovny, která chrání mé sny, nebojím se, že o ně během dne přijdu... ž žNejlepší nabídka - Každá skupina si vybere ve třídě nějaký předmět, nejlépe nefungující nebo pokažený (např. nepíšící tužka). Pomocí manipulace se budou snažit tento předmět prodat spolužákům. Spolužáci potom výkon obodují. Výsledek podtrhněte. (Platí body, které zvolila většina.) ž ž ž žVideo - Výběr z nejlepších českých a světových reklam. žZhodnocení a závěr ž 2 body – koupil/a bych 1bod – možná bych koupil/a 0 bodů – nekoupil/a bych