Anotace POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení, Praha: Portál, s. r. o., 2002. ISBN 80-7178-326-9. Tato příručka navazuje na monografii Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení (Portál 2000, 2. Vydání). Autorka při čtení této knihy předpokládá znalost alespoň kapitol rozvoje vnímání, paměti a diagnostiky a zásad nápravy SPU z její předchozí monografie. Specifické poruchy učení výrazně nepříznivě ovlivňují vzdělávací proces i osobní rozvoj dětí ve školním věku a mají vliv na celoživotní orientaci a adaptaci ve společnosti. SPU mají rozličnou etiologii mimo intelektového charakteru, která však ovlivňuje i rozvoj kognitivních a intelektových funkcí. Proto jak říká autorka, je důležité tyto funkce u dětí rozvíjet. Náprava se musí provádět i specifickými metodami. Autorka poukazuje na to, jak důležitá je nejprve diagnostika SPU, aby bylo s dítětem rozvíjeno skutečně to, co obtíže vyvolává. Publikace obsahuje tři hlavní kapitoly a část, která obsahuje přílohy. První kapitola se zabývá rozvojem poznávacích funkcí (zrak, sluch, prostorovou orientaci, pozornost, paměť, slovní zásobu atd.), které ovlivňují intelektový výkon i v procesu výuky čtení, psaní a matematiky. Druhá kapitola popisuje nápravné techniky, které napomáhají rozvoji verbálních a gramatických dovedností. Třetí kapitola se zabývá otázkami matematiky a předvádí alternativní nácvik matematických dovedností. Kapitola obsahující přílohy je složena z šestnácti velmi praktických vzorových příloh. Anotace ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení, Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-481-8. Kniha poskytuje základ pro orientaci v problematice poruch učení, jaké je možné volit nejvhodnější metodické postupy a jak sestavovat individuální plány reedukace. Publikace odpovídá na otázku jak poznat a jak pracovat např. s dyslektikem, dysgrafikem, dysortografikem a je určena pro učitele, kteří začínají pracovat s žáky poruchami učení. Dále pro ty, kteří si chtějí rozšířit repertoár používaných postupů. Publikace má dvacet kapitol, předkládá čtenáři vysvětlení pojmů a definic, zabývá se příčinami, projevy, diagnostikou a přístupem k žákům s poruchami učení. Dále uvádí přehled vyučovacích metod čtení a psaní, obecná doporučení pro reedukaci SPU. V jednotlivých kapitolách je rozebrána reedukace všech poruch učení. Další kapitoly se zabývají sluchovou a zrakovou percepcí, lateralitou a orientací v prostoru, řečí dětí s SPU, organizací péče a také hodnocením a klasifikací žáků s SPU. Jedna z posledních kapitol se také zabývá poruchami chování a spoluprácí s rodiči.