Blažková, R., Matoušková, V., Vaňurová, M., Blažek, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido 2000. 94 s. ISBN 80-85931-89-3. Kniha Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy se zabývá poruchami učení, které se objevují u dětí v oblasti matematických schopností. Kniha je rozdělena do několika kapitol, které se zaměřují na různé specifické oblasti, týkající se poruch učení v matematice. Na začátku knihy autorka v krátkém úvodu nastiňuje, o čem kniha pojednává a obecně se vyjadřuje k problematice poruch učení. První kapitola se zabývá klasifikací poruch učení, jsou zde popsány jednotlivé druhy dyskalkulie. Druhá kapitola se zaměřuje na příčiny poruch a nastiňuje možnosti jejich odstranění. Je zde definován proces vytváření pojmu přirozeného čísla, zápis čísel, porovnávání přirozených čísel, zaokrouhlování přirozených čísel apod. Třetí kapitola se zabývá problémy v oblasti početních operací, např. při sčítání, odčítání, násobení a dělení přirozených čísel. Ve čtvrté kapitole je popsán způsob řešení slovních úloh pro děti s poruchami učení, v páté kapitole je popsáno počítání s jednotkami a šestá kapitola se zaměřuje na možnosti použití kalkulátorů pro děti s poruchami učení, který jim může zlepšit výsledky v matematice. Závěrem autorka uvádí několik zásad pro rodiče a učitele dětí s dyskalkulií. Kniha je doplněna názornými příklady a obrázky. Osobně se domnívám, že jsou zde dobře popsány jednotlivé druhy dyskalkulie a jednotlivé postupy pomoci při jejich reedukaci. Kniha může pomoci rodičům dětí, které mají v matematice problémy. Bartoňová, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I – Vymezení současné problematiky. Brno: Masarykova univerzita 2010. 128 s. ISBN 978-80-210-5299-4 Tato kniha vymezuje současnou problematiku specifických poruch učení. Je rozdělena do šesti kapitol. V první kapitole autorka popisuje terminologii specifických poruch učení, včetně jejich rozdělení, definic a vývoje názorů na specifické poruchy učení. Druhá kapitola se zabývá zvláštnostmi psychického vývoje jedinců s SPU, jsou zde uvedeny některé teorie, charakteristika vývoje dítěte, specifika vývoje od dítěte do dospělosti včetně rozvoje osobnosti dítěte. Třetí kapitola je zaměřena na rodinné působení na dítě se SPU. Čtvrtá kapitola se zabývá poradenským systémem pro jedince se SPU, možnostmi prevence, diagnostikou a podporou jedinců se SPU. Pátá kapitola řeší edukační proces žáků se SPU, jeho organizací, vypracování individuálního vzdělávacího programu, dále jsou uvedeny zásady reedukace, hodnocení a klasifikací. V šesté kapitole se autorka zabývá postavením cizího jazyka ve vzdělávání žáků se SPU, uvádí metody a formy výuky, popisuje jednotlivé problémy s výukou, její hodnocení a klasifikaci a také specifikaci diktátu při výuce. V knize jsou také uvedeny případové studie i ukázky pracovních materiálů. Publikace je zpracována jako studijní materiál, avšak může sloužit všem, kteří chtějí mít přehled o jednotlivých specifických poruchách učení, o chování jedinců se SPU, jeho vývoji a problémů, které může žák se SPU mít.